Tjena, finns det några rörisar här? Tänkte kolla vad som är acceptabelt när det gäller montering av ex duschblandare. Rörisen i den här duschen har t ex satt fixeringsplåten (för PEXen) grymt (tycker jag) snett...

• IMG_3384_small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Wow
jimtho
  • Laddar…
Inte röris, men jag hade aldrig accepterat det där.

Jag är inte heller röris. Jag hade inte heller accepterat det där!

Man lejer ju bort för att det ska bli rakt, snett kan vem som helst montera. Dom 2 rörmokare som har installerat duschblandare i vårt hus satte dom rakt i alla fall, tror dom använde vattenpass lr nåt :) Det där ser inte bra ut, jag skulle ha påtalat mitt missnöje om nån hade velat ha betalt för ett sånt jobb.

Ser inte ut som plattsättaren va nån höjdare heller...

Stefan N skrev:
Ser inte ut som plattsättaren va nån höjdare heller...
Strö nu inte salt i såren;)

Göran.W
Rörisen får göra om och göra rätt.
Kolla bara så han inte druckit upp "rak" vattnet i vatten passen denna gången;)

är röris, och det där är faanimej katastrofalt dålig. hade det varit så att bubblan preciiiis nuddat strecket så kanske ok, men inte det där

Redigerat:
Inte acceptabelt! Han kanske hade ett vattenpass med fast blåsa:)

Göran.W
Helt ärligt borde vilken röris som helst kunnat få det rakare UTAN vattenpass.
Behövs ju inte ens en vattenpass för att se att det är snett.

Hmm hur rättar man till något sånt där då?

Ja, jobbet ska väl reklameras, och pengar för arbetet ska hållas inne åtminstone för den del som har med duschanslutningen att göra.

2 stk asymetriska kopplingar (eller vad dem nu heter) och det blir rakt. Nackdel, att blandaren skjuts fram med ca 40mm.

Excenterkoppling heter de kanske

Säger som så här; själv hade jag gått "bananas" om någon hade kopplat in en blandare på det där sättet i mitt hus.

Skulle sedan rörisen komma med ett förslag på excenterkoppling för att lösa problemet hade jag nog gått i total spinn.

Ska man åtgärda det riktigt snyggt så är det väl bara att börja om:(

Fin filosofi är att om jag gör något misstag sälv som amatör, så får jag leva med det, även om jag inte kommer att vara nöjd. Som tur är sker dessa inte så ofta:D

Ska jag betala någon för att göra ett skitjobb så kommer jag att reta mig tills det att det blir korrekt. Inte ens en ekonomisk kompensation rättar till ett fel för egen del.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.