Tjena, finns det några rörisar här? Tänkte kolla vad som är acceptabelt när det gäller montering av ex duschblandare. Rörisen i den här duschen har t ex satt fixeringsplåten (för PEXen) grymt (tycker jag) snett...
Redigerat:
Man lejer ju bort för att det ska bli rakt, snett kan vem som helst montera. Dom 2 rörmokare som har installerat duschblandare i vårt hus satte dom rakt i alla fall, tror dom använde vattenpass lr nåt
Det där ser inte bra ut, jag skulle ha påtalat mitt missnöje om nån hade velat ha betalt för ett sånt jobb.
Säger som så här; själv hade jag gått "bananas" om någon hade kopplat in en blandare på det där sättet i mitt hus.
Skulle sedan rörisen komma med ett förslag på excenterkoppling för att lösa problemet hade jag nog gått i total spinn.
Ska man åtgärda det riktigt snyggt så är det väl bara att börja om
Fin filosofi är att om jag gör något misstag sälv som amatör, så får jag leva med det, även om jag inte kommer att vara nöjd. Som tur är sker dessa inte så ofta
Ska jag betala någon för att göra ett skitjobb så kommer jag att reta mig tills det att det blir korrekt. Inte ens en ekonomisk kompensation rättar till ett fel för egen del.
Skulle sedan rörisen komma med ett förslag på excenterkoppling för att lösa problemet hade jag nog gått i total spinn.
Ska man åtgärda det riktigt snyggt så är det väl bara att börja om
Fin filosofi är att om jag gör något misstag sälv som amatör, så får jag leva med det, även om jag inte kommer att vara nöjd. Som tur är sker dessa inte så ofta
Ska jag betala någon för att göra ett skitjobb så kommer jag att reta mig tills det att det blir korrekt. Inte ens en ekonomisk kompensation rättar till ett fel för egen del.