Hej!

Har idag en "ofärdig" gårdsplan som angränsar till gräsmatta, en strecka om ca 70-80 meter totalt, rektangulär form på gårdsplanen, så inga direkt "svängar" etc. Jag vill anlägga kantsten som avskiljare men känner att jag inte riktigt har tid till det själv då det jag har en del andra projekt att stå i, samtidigt som jag har 2 små barn hemma etc.

Om jag ska vara ärlig har jag själv aldrig anlagt kantsten, men jag tror att jag hade rett ut det efter lite reserach och trial and error.

Men - om jag då ska leja ut jobbet till en stensättare. Hur lång tid kan det ta (mellan tummen och pekfingret) att anlägga följande sten som kantsten?

https://www.flisbyab.se/produkter-u...MI_5C65o-C2gIVWy0ZCh1x7Q6CEAQYAyABEgJOAPD_BwE

All sten kommer naturligtvis finnas på plats och marken kommer vara paddad. Jag antar att det då bara är för stensättaren att få underlaget jämnt med stenmjöl och sen placera dit stenen?

Vad gäller mursten som avskiljare - har ni något annat förslag på vad som kan använda som avskiljare i ungefär samma kr/m? Slipers är inte aktuellt.

Tack för all input.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.