Är sjukt irriterad på detta. Vilka lösningar är bäst för att göra dessa hörn bättre?

• Hörn där två lister möts med ojämnt resultat; behov av förbättring för snyggare finish.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörrfodret borde justerats för taklisten monterades..

GoForIt GoForIt skrev:
Dörrfodret borde justerats för taklisten monterades..
Men vad kan man göra nu för att lyckas?

Personligen tycker jag inte att listen sticker ut över övrigt däromkring. Skall man göra ett omtag hade jag sett över allt som syns på bilden.

I övrigt hade jag kapat listen lika lång som fodret och målat änden. Sen hade listen mot väggen bara fått fortsätta där fodret slutar.

Men hade personligen inte lagt så mkt på just listen i detta läget.

Jag hade nog testat att kapa en lite bit typ 15mm eller vad det kan vara så det blir ungefär som på bilden nedan. Limma allt innan uppsättning.

• Hörn av vitt tak med listverk och träpanel på väggar. Listverket är skuret i en vinkel, vilket inlägget diskuterar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ronny Johansson6 och 3 till
  • Laddar…
H Henrik 75 skrev:
Jag hade nog testat att kapa en lite bit typ 15mm eller vad det kan vara så det blir ungefär som på bilden nedan. Limma allt innan uppsättning.
Det där va ju inte så dumt! Men menar du att jag ska ta ner allt för att sen sätta upp det. Eller skulle det räcka med att ta bort ”gaveln” och sätta dit en skuren 15 mm. Typ?

Okej jag trodde du skulle göra om med nya lister annars blir det svårt tror jag att få till det på ett bra sätt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.