Hej! Bor i ett 50-tals tegelhus där några av de gamla fönstren är bytta. De nya fönstren sitter mer inåt än de gamla och har i dagsläget bara underbleck. Tänkte att man skulle måttbeställa sidoblecken från en plåtslagare eller på nätet om det finns. Är dock lite osäker hur mycket de ska täcka. Det är en ganska stor glepa mellan teglet och träet bakom det. Brukar man klä in hela sidan så den blir jäms med teglet utåt eller kan den sluta någon cm från ytterkanten? Och samma med fönsterdelen. Brukar den täcka hela karmsidostycket eller ska man lämna en bit framme? Hur skulle ni ha gjort? Bifogar en bild hur det ser ut i dagsläget