Hej alla kunniga,
Har ett utrymme i hallen som tidigare varit ingång till köket som vi nu satt igen. Detta utrymme vill jag göra till avhängning. Öppningen är ca. 93 cm. Vill kunna stänga med skjutdörr eller vanliga dörrar - vad har ni för tips? Känns som att det är för liten öppning och jag har inte en självklar lösning på hur jag ska dölja avhängningen/förvaringsytan på ett snyggt sätt. Helst skulle jag vill ha skjutdörr eller dörr med spegel men hittar inte så smala.
Tack för tips.
Har ett utrymme i hallen som tidigare varit ingång till köket som vi nu satt igen. Detta utrymme vill jag göra till avhängning. Öppningen är ca. 93 cm. Vill kunna stänga med skjutdörr eller vanliga dörrar - vad har ni för tips? Känns som att det är för liten öppning och jag har inte en självklar lösning på hur jag ska dölja avhängningen/förvaringsytan på ett snyggt sätt. Helst skulle jag vill ha skjutdörr eller dörr med spegel men hittar inte så smala.
Tack för tips.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Men en öppning på 93 cm är väl inte så smalt. En vanlig dörr för modulbredd 9, som är en mycket vanlig storlek, passar ju bra. Frågan är väl mer om en skjutdörr kommer att stängas och om det går att flera personer ska in och/eller ut genom öppningen samtidigt.
Tack ska kolla. Vi har självdrag i huset, hur ska vi ventilera utrymmet på bästa sätt?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 183 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 183 inlägg
Ska man få till en bra ventilation så behövs nog en frånluftsventil där för det blir inte mycket till ventilation med bara springor över/under dörren (eller så har man dörren öppen för det mesta).
Klicka här för att svara