Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Hej, har ett litet problem med inglasningen av vår altan, mer exakt ett murat parti!
Se bilder!
Kom gärna med ideer då jag tyvärr är slut på mina!
Mvh
Se bilder!
Kom gärna med ideer då jag tyvärr är slut på mina!
Mvh
Jag hade nog knackat bort stenar så jag får en mur som är rak mellan stolparna. Sen byggt en trävägg i ungefär samma höjd som muren och en ny plåt som täcker från vägg över muren.
Annars en trävägg lika hög som murens höga del, och en plåt som ansluter från vägg över muren.
Annars en trävägg lika hög som murens höga del, och en plåt som ansluter från vägg över muren.
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Både jag och min sambo vill ha kvar murningen så man ser den innifrån. Annars så hade det varit mer enkelt!
Fler ideer?
Mvh
Fler ideer?
Mvh
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Kom igen, hagla fram lite ideer.. =)
Mvh
Mvh
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Tror att glaset ut mot muren, om jag skulle göra så, skulle bli väldigt smutsigt (spindelväv och annat skräp) och det skulle bli svårt att rengöra. Dels en sådan stor glasyta (specialbeställning) skulle bli dyrt som bara den.
Fler förslag?
Fler förslag?
Ett tvådelat skjutparti mellan stolparna borde lösa problemet, såna dörrar plockar man lätt bort de gånger man behöver rengöra bakom.
Kanske ett skjutparti som helt enkelt går på utsidan av stolparna men mellan muren. Svårt att se på bilderna om det skulle få plats.
Blir ju lite speciallösningar förstås.
Blir ju lite speciallösningar förstås.
Medlem
· Västernorrland
· 126 inlägg
Tack! Det där hade jag inte tänkt på. Ska se om det kan bli en sådan lösning.
Mvh!
Mvh!
Glöm det sista i mitt förra inlägg, med ett tvådelat parti behöver man ju inte plocka bort några dörrar alls...gullegrizen skrev:
Ett alternativ är ju att sätta skenorna innanför stolparna om de inte får plats utanför.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kallas denna kub-mutter som finns på Biltema-batterier?
El -
Moderartor, ta bort denna tråd tack (dublett och jag hittar inte ngn Ta bort-funktion)
Vatten & Avlopp -
Göra om inglasad altan till isolerad utbyggnad.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Fästa krokar på gammal inglasad balkong
Utbyggnad och tillbyggnad -
Bra och prisvärd elvärmare till oisolerad inglasad terass i BR
Bostadsrätt