Hej, ska bygga ut hallen nu i vår och ska få till ett bra badrum i gamla hallen, vill ju ha det så stort som möjligt men inte behöva flytta ingångarna, huset är i betong från 50-tal så att öppna upp mer vet jag inte om det är möjligt.
Funkar det bra med ett avlångt badrum?
Ska jag ha toan på samma sidan som trappen och duschen på vänster sida?
Behöver alla tips och råd ni kan ge, även bilder om ni har något liknande.
Tack på förhand!
Funkar det bra med ett avlångt badrum?
Ska jag ha toan på samma sidan som trappen och duschen på vänster sida?
Behöver alla tips och råd ni kan ge, även bilder om ni har något liknande.
Tack på förhand!
Okej, ja jag försöker hitta lite inspo på nätet, tänker mig att vänstersida i gamla hallen får badrummet vara, men då kan det bara bli 1.3 meter brett om jag inte flyttar ingången till matrummet..BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 174 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 174 inlägg
Med 1,3 m brett så har man dörren ungefär på mitten, duschen i ena änden och toaletten i andra samt handfatet mittemellan. Det är bra att ha dörren så långt bort från duschen som möjligt utan att toaletten kommer framför dörren, det minskar risken för extra hög tröskel.
1,3 m brett ska nog funka utan problem. Tror jag hade något liknande i min första lägenhet. Ritade upp ett exempel, 1,3 m brett och 2,5 m långt med 60 brett handfat och 90 bred dusch. Tror precis som BirgitS att det blir bäst med dörr på mitten och dusch i ena hörnan och toa i andra.N Nils1233 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De måtten har vårt badrum, men vi har dörren på kortsidan vid toan. Vi har även omvänd placering av toalett och handfat för att få mer utrymme vid dörren. Det fungerar alldeles utmärkt och man kan tom vara 3 personer samtidigt där inne (om man är lite smidig 🙂).L lillanutten skrev:
Problemet är väl om ni måste göra ett badrum som uppfyller tillgänglighetskraven. Behövs det om det är en utbyggnad?
Klicka här för att svara