Om jag skulle Bila upp det där och det är betongrör skulle det gå att skjuta in plaströr i Betongröret då ?
Om det är gjutjärn ingjutna så går det väll att skarva på nya i plast om jag bilar bort det gamla
Om det är gjutjärn ingjutna så går det väll att skarva på nya i plast om jag bilar bort det gamla
Redigerat:
Om du tar dig till cementröret så brukar det gå att skjuta in ett 110mm rör. En varning dock, det kan bli hela källaren som bilas upp.
Om gjutjärnet är friskt så kan man sluta med en gummimanschette mot ett plaströr.
Om gjutjärnet är friskt så kan man sluta med en gummimanschette mot ett plaströr.
Nu har jag bilat lite det var inte gjutjärn som du sade. Problemet nu är ju att röret fortsätter in under vägen in mot sovrummet gud vet hur långt. 7har stoppar in armen i röret ca 40 cm men känner inga fler anslutningar till röret vilket känns konstigt . Brukar varje rör ha ett eget rör till huvudledningen . Förslag på hur jag ska gå vidare mottages gärna
Hittade lite ritningar. Antingen går anslutningsröret direkt innanför sovrumsvägen eller så går ledningen mitt i sovrummet vad tror ni
Men jag vill inte skarva på Betongröret där det är nu känns som om jag skarvar på Betongröret där och sen renoverar badrummet så kanske jag får problem med det gamla betongrör en senare. Är det inte bättre att Bila bort alla gamla betong rör igenom sovrummet och garderob och lägga i ny plastledning hela vägen
Hela vägen ut till inspektion luckan i Hallen innan nästa badrum
Ja man kan se avloppet i golvet i hallen utanför badrummet det är av betong
Alltså utanför badrummet på ritningen jag är och håller på i toaletten utanför sovrumet