GoC GoC skrev:
Skenorna skall väl sitta utanpå stommen. Inte inuti.
[bild]
Finns det flera instruktioner av samma modell?

S Simon113 skrev:
Finns det flera instruktioner av samma modell?
Är det någon som har kvar hela monteringsanvisningen? Vi har köpt en beg PAX-skjutdörr utan beskrivning och det är ett par detaljer som vi inte förstår vad de ska vara till.

Som tex 2 svarta hörnskydd (gissar vi att det är), fyra kortare skruvar och något mer som jag just nu inte minns.

Kolla på IKEA:s hemsida, där finns de flesta monteringsanvisningarna.

Immobil Immobil skrev:
Kolla på IKEA:s hemsida, där finns de flesta monteringsanvisningarna.
Tack för ditt svar men så vitt vi kan se så finns inte denna instruktion kvar på IKEA hemsida. Därav att jag nu när jag såg att var andra som frågar om samma modell av Skjutdörr hoppas någon kan dela den instruktion som gäller för även vår modell av skjutdörr.

GoC GoC skrev:
[bild]
Har du kvar denna instruktion?

Den ser ut att passa den modell som vi köpte beg för att tag sedan. Om du har kvar den så skulle vi väldigt gärna få tag på en kopia på instruktionen.

Tack på förhand

T TypRätt skrev:
I alla fall på vår version och ser ju lika ut på din instruktion.
GoC GoC skrev:
[bild]
Har du kvar denna instruktion?

Den ser ut att passa den modell som vi köpte beg för att tag sedan. Om du har kvar den så skulle vi väldigt gärna få tag på en kopia på instruktionen.

Tack på förhand

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Nej, jag hittade den på Ikeas hemsida.
Här är länk till en av flera monteringsanvisningar
[länk]
Tack men det där är tyvärr inte den typ av skjutdörrar som vi har.

E ErikS42 skrev:
Tack men det där är tyvärr inte den typ av skjutdörrar som vi har.
Kolla den här videon. Den är några år gammal så det kanske är samma

T
E ErikS42 skrev:
Är det någon som har kvar hela monteringsanvisningen? Vi har köpt en beg PAX-skjutdörr utan beskrivning och det är ett par detaljer som vi inte förstår vad de ska vara till.

Som tex 2 svarta hörnskydd (gissar vi att det är), fyra kortare skruvar och något mer som jag just nu inte minns.
Om du lägger upp lite bilder på dörren och delarna kanske det är lättare att se om det är samma som någon annan har. Vi har en PAX med skjutdörrar och brukar spara instruktioner men just nu hittar jag bara de till stommen och inredningen - inte skjutdörren...

GoC GoC skrev:
Kolla den här videon. Den är några år gammal så det kanske är samma
[media]
Tack

Den här filmen visade en hel del av det som vi inte förstått och den gav mig ett namn på dörren som gav mig något att söka på och vips så hittade jag rätt manual
https://www.bruksanvisni.ng/ikea/hasvik/bruksanvisning?p=35

Nu vet jag vad allt är till för och hur det ska monteras.

Tack till alla som hjälpt till

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.