:seenoevil:Hej vänner,
Jag har klantat mig. Har köpt nya fina köksluckor i askfaner. Dessvärre har jag insett att en täcksida är 33 mm för lång och kommer lika fram under bänkskivan.

Planen är att låta någon såga av kantbandet (fast det är väl en massiv träligt skulle jag tro), sedan kapa av 33 mm för att sedan limma på kanten igen. Låter det här möjligt eller ska jag skaffa mig nya täcksidor i rätt mått för 4500 kr.

Med vänlig hälsning, Petter
 
Prova är gratis

Med vänlig hälsning, fremax
 
Hallonbåten
Är det en täcksida. på bänkskåpsgavel? (eller en lucka?) var ska den sitta?
 
Det är täcksida på en köksö.
 
Åk till ett snickeri o be dem hjälpa dig med skivan. Kostar en ny 4500 så hade jag inte gjort det själv om jag inte har kunskapen eller de rätta maskinerna.
 
P
Lägg upp en bild. Är den lackad, oljad eller vad?
 
V verktygsgurun skrev:
Åk till ett snickeri o be dem hjälpa dig med skivan. Kostar en ny 4500 så hade jag inte gjort det själv om jag inte har kunskapen eller de rätta maskinerna.
tror jag landar där faktiskt.
 
mowatom skrev:
Lägg upp en bild. Är den lackad, oljad eller vad?
Har inte fått leveransen än så kan inte. Men det är en lackad fanér.
 
Paul-Staffanstorp
Låter ju i min värld fullständigt omöjligt att en täcksida skulle kosta 4500:- :thinking:

Menar du att den kommer sticka fram för långt vid lådor/luckor ?

Vilket köksmärke är det och är du verkligen ansvarig för felmåttet själv ???
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
P
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Låter ju i min värld fullständigt omöjligt att en täcksida skulle kosta 4500:- :thinking:

Menar du att den kommer sticka fram för långt vid lådor/luckor ?

Vilket köksmärke är det och är du verkligen ansvarig för felmåttet själv ???
Hutlöst. Men tillverkarna har verkligen (o)vett att ta betalt.
 
Paul-Staffanstorp
mowatom skrev:
Hutlöst. Men tillverkarna har verkligen (o)vett att ta betalt.
Jo, många kan konsten att ta betalt men med min erfarenhet låter det fullständigt orimligt.

Skulle det nu vara sant så borde det vara ett större väletablerat köksföretag och då är det ju de som mäter och tar ansvar för att de ritar som det ska bli och beställer det som behövs tänker jag.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Hej, jomen det är liksom specialbeställningar. Och tyvärr så var jag dum nog att ange de exakta måtten som jag ville ha.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.