Hallåj, som ny husägare tog vi bort ett par buskar vid fasaden. Nu syns några sprickor längst nere vid grunden. Jag behöver expertisens råd om hur åtgärda dessa. Tips, råd och förslag mottages tacksamt!!!
En i mitt tycke slarvig ”lagning” är gjord där tidigare ett litet soputrymme fanns. Färgen är en sak men hur får jag strukturen rätt?
Huset i två våningar är från 1949 med putsad fasad.
Tack på förhand
Gusten
En i mitt tycke slarvig ”lagning” är gjord där tidigare ett litet soputrymme fanns. Färgen är en sak men hur får jag strukturen rätt?
Huset i två våningar är från 1949 med putsad fasad.
Tack på förhand
Gusten
Bästa svaret
svårt om inte omöjligt att maskera spåren i putsytan efter en gammal dörr. Jak skulle höja sockel på den sidan av huset och putsa upp tills dörren inte syns. Osymetrisk fasadputs - JA men maskerar den synliga och ej så snygga putslagningen bäst , tycker jag.
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 357 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 357 inlägg
Det var nog den sämsta putslagningen jag sett i hela mitt liv.
Var bor du?
I stockholm kan man beställa spritputs i liknande kulör, om man lämnar in en bit.
Inget blir ju perfekt, men kanske bättre.
Var bor du?
I stockholm kan man beställa spritputs i liknande kulör, om man lämnar in en bit.
Inget blir ju perfekt, men kanske bättre.
Vi bor i Sthlm. Var kan man beställa spritputs? Kan man spritputsa enbart en bit som här?N neo11 skrev:
Mvh Gusten
Du måste ta bort det som är gjort nu och göra om, det där duger inte som underlag för spritputs.
Sen kommer det va helt omöjligt att få det osynligt efter lagning.
Skulle tro att du ska ha den lite grövre 8mm istället för 5mm som är den vanliga idag. Tex https://www.se.weber/fasad-puts-och...farg-ytputs/webermin-521-kc-spritputs-8mm-dol
Men att beställa en enda säck vet jag inte om det går ens?
Sen kommer det va helt omöjligt att få det osynligt efter lagning.
Skulle tro att du ska ha den lite grövre 8mm istället för 5mm som är den vanliga idag. Tex https://www.se.weber/fasad-puts-och...farg-ytputs/webermin-521-kc-spritputs-8mm-dol
Men att beställa en enda säck vet jag inte om det går ens?
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 357 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 357 inlägg
Förut kunde man beställa en säck på sverag i älvsjö, dom pigmenterade själva.
Dom har dock nu sålt verksamheten och flyttat den till skogås,
vet inte om den nya ägaren besitter den kunskapen.
Han sa dock att dom säljer samma produkter på telefon.
Man kan beställa från beijer, men då måste man beställa minst 4 säckar.
Dom har dock nu sålt verksamheten och flyttat den till skogås,
vet inte om den nya ägaren besitter den kunskapen.
Han sa dock att dom säljer samma produkter på telefon.
Man kan beställa från beijer, men då måste man beställa minst 4 säckar.
Redigerat:
Klicka här för att svara