102 961 läst ·
19 svar
103k läst
19 svar
Hur rengöra grävd brunn?
Svärmor hittade ett kattskelett i sin brunn på landet. -Jävla ungar, sa jag. Sen skrattade jag länge i bilen hem.
Vi har en gammal grävd och stenlagd brunn i vårat hus. Huset hade stått tomt i kanske 10 år så vattnet hade legat länge. Vi kontaktade en firma som höll på med slamsugning och sånt, oftast har de en bil för vattensugning med.
Han kom dit och sög ur allt gammalt vatten och skräp ur våran brunn. Sen högtrycksspolade han med färskvatten från tanken på bilen.
Därefter skickade vi ner kanske 5 lite klorin och gick in i huset och började spola. När vattnet som kom började dofta klorin stängde vi av och lät det verka ett tag i rören. Därefter spolade till alla spår av klorin doft var borta och tog ett vattenprov.
/Eppu
Han kom dit och sög ur allt gammalt vatten och skräp ur våran brunn. Sen högtrycksspolade han med färskvatten från tanken på bilen.
Därefter skickade vi ner kanske 5 lite klorin och gick in i huset och började spola. När vattnet som kom började dofta klorin stängde vi av och lät det verka ett tag i rören. Därefter spolade till alla spår av klorin doft var borta och tog ett vattenprov.
/Eppu
Redigerat:
Har en vattenbrunn som läcker in ytvatten i skarvarna
(Grävd med cementringar)
Har tänkt att täta från insidan. Vad skall jag använda? Finkornigt putsbruk, eller?
Behöver jag använda någon form av primer?
Om någon vet så är jag tacksam för snabbt svar.
Nyckelängen
Har tänkt att täta från insidan. Vad skall jag använda? Finkornigt putsbruk, eller?
Behöver jag använda någon form av primer?
Om någon vet så är jag tacksam för snabbt svar.
Nyckelängen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden