Hej,
jag har köpt en bostadsrätt för 2 veckor sedan och har nu märkt att bruket mellan klämringen och sil i duschen ej är slät. Denna del är smutsig och behövs rengöras.
Hur rengör jag detta utan att riskera att skada något?
Är detta ett fel som jag borde anmäla?
jag har köpt en bostadsrätt för 2 veckor sedan och har nu märkt att bruket mellan klämringen och sil i duschen ej är slät. Denna del är smutsig och behövs rengöras.
Hur rengör jag detta utan att riskera att skada något?
Är detta ett fel som jag borde anmäla?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
anledningen till att jag frågor är också för denna rapport som jag hittadeJonatan79 skrev:
https://www.gar-bo.se/om-gar-bo/skadebyggande-arbete/golvbrunnar
där det står att 1/3 av alla golvbrunnar är felmonterad då det ej är slätt mellan sil och klämring. Enligt rapport är detta en risk då man kan skada fuktskyddet när man rengör.
det är både min och min familjs första boende, har samlat i flera år till min handpenning så nu är jag lite nojig att jag gjort något fel vid köp, får ursäkta min okunskap, uppskattat all hjälp jag fått.T tank77 skrev:
men det är mest att det kommer lukt just nu ovanför klämringen. Så det är därför jag vill försöka göra rent där
Någon lukt ovanför klämringen är omöjlig i så all är det vattenlåset gummipackning som är gammal och som inte håller tätt men det finns nya att köpa och byta ut om man misstänker att det är så. Kolla avloppet till handfatet också för ibland är det det som är boven i dramat!K ksilverf skrev:det är både min och min familjs första boende, har samlat i flera år till min handpenning så nu är jag lite nojig att jag gjort något fel vid köp, får ursäkta min okunskap, uppskattat all hjälp jag fått.
men det är mest att det kommer lukt just nu ovanför klämringen. Så det är därför jag vill försöka göra rent där
Sitter vattenlåset ordentligt på plats? Inte ovanligt att det inte sätts tillbaka "nästan rätt" och om ni nyss flyttat in har väl det nyligen gjorts en flyttstädning. Vårt är lätt att misslyckas med - det "klickar" liksom inte när man sätter det på rätt plats så ibland märker man först när det börjar lukta att det inte är rätt.
Klicka här för att svara