Jag har skaffat en laptop att ha i min övernattningslägenhet och jag vill pimpa den så att den passar i den 1950-talsinpirerade inredningen. Det är en 14 tums dator med silverfärgat skal, så varken material eller teknik passar egentligen. Andra teknikprylar är svarta för att vara minst iögonfallande, men en svart dator skulle bli 2000 kronor dyrare, så det lät jag bli. Har ni idéer hur jag kan göra? Om ni har pimpat er egen dator, lägg gärna upp bilder på den.
Här följer en bild på datorn och därefter några bilder på inredningsdetaljer den ska passa till:
Här följer en bild på datorn och därefter några bilder på inredningsdetaljer den ska passa till:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Eftersom det är en liten laptop är det väl enklast att gömma undan den i en teakmöbel (låda eller skåp) från tiden när den inte används.
Om svart syns mindre måla eller foliera den svart.
Överkurs är att koppla in den till en gammal TV som agerar bildskärm. 😆
Om svart syns mindre måla eller foliera den svart.
Överkurs är att koppla in den till en gammal TV som agerar bildskärm. 😆
Det går ju att foliera i träimitation. Det var mahognyfaner på väldigt mycket elektronik på 50talet.
Edit: Här tex https://www.vnvinyls.se/product/surfex-zf-5016-teak
Edit: Här tex https://www.vnvinyls.se/product/surfex-zf-5016-teak
På t ex etsy.com finns ett ton olika laptopskal att välja från. Bara att välja vilken stil eller tidålder du vill uppnå.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vill jag göra det gratis och enkelt kan jag fästa något mönster i det material som finns. Men det är kanske svårt att hålla rent och snyggt med tyg eller tapet. Det blir inte heller så slätt och fint som ovanstående exempel på köpeprodukter. Fast det kanske ska vara en grej, att pimpa om datorn, ungefär som att man byter gardiner.
Så här skulle det kunna se ut med Marimekko-blommor:
Så här skulle det kunna se ut med Marimekko-blommor:
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara