6 476 läst ·
36 svar
6k läst
36 svar
Hur perfekt måste garaget se ut inför husvisning
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Det kan diskuteras. Ett pedantisk garage tyder på att huset ägs av en som gillar att putsa och städa. Säger ingenting om något annat. Tvärs om. Hur har de tid att reparera och underhålla huset när så mycket tid läggs på städning.A Anders_Nilsson skrev:
Tittade på en bil som säljaren låtit lackbehandla för 6000kr. Vid närmare kontroll syntes tydligt att trösklarna var upprostade.
Jag har också en sådan erfarenhet. Mäklaren hoppade helt över att garaget var ett dubbelt varmgarage. Nämndes inte ens.B Bigfoot skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Det finns givetvis många som är intresserade av garaget, men det är trots allt en minoritet. Det är säkert också rätt vanligt att man flyttat ut mycket av sakerna man har i garaget inför fotografering, så att fota garaget är rätt meningslöst. Tillhör man de som är väldigt intresserade av garage och tycker det är viktigt så får man fråga mäklaren om varför de inte skriver något om det eller tar med bilder. Mäklaren ska förvisso hjälpa till och vara proffset, men känner man att de missat något så säger man väl till?
Jag köpte för många år sedan en mycket sliten lägenhet med sjöutsikt och balkong mot vattnet. Mycket tacksamt för mig som köpare så fanns det inte någon bild på utsikten och inte något i texten om det heller. Dåligt av mäklaren, dåligt av säljaren, bra för mig som köpare. När jag sålde den renoverade lägenheten såg jag till att ha utsiktsbilden först. Min mäklare sa att han hade gjort likadant, även om jag inte sagt något, men hade han inte gjort det så hade jag garanterat sagt till.
Jag köpte för många år sedan en mycket sliten lägenhet med sjöutsikt och balkong mot vattnet. Mycket tacksamt för mig som köpare så fanns det inte någon bild på utsikten och inte något i texten om det heller. Dåligt av mäklaren, dåligt av säljaren, bra för mig som köpare. När jag sålde den renoverade lägenheten såg jag till att ha utsiktsbilden först. Min mäklare sa att han hade gjort likadant, även om jag inte sagt något, men hade han inte gjort det så hade jag garanterat sagt till.
Klicka här för att svara