990 läst ·
8 svar
990 läst
8 svar
Hur parlellkoppla?
Jag antar att det inte är starkström för då krävs "nödvändig kännedom" för att göra jobbet!
Är det likström så kopplar du ihop alla pluskablar till en punkt och alla minuskablar till en och så "matar" du dessa kopplingspunkter från din spänningsomvandlare. Är det växelström är det ännu lättare för då behöver du inte hålla reda på vilken som är vilkan kabel från lamporna utan du bara kopplar ihop de båda kablarna till respektive matning från tranformatorn.
Med lite mer info kanske du kan få mer detaljerad kopplingstips.
Är det likström så kopplar du ihop alla pluskablar till en punkt och alla minuskablar till en och så "matar" du dessa kopplingspunkter från din spänningsomvandlare. Är det växelström är det ännu lättare för då behöver du inte hålla reda på vilken som är vilkan kabel från lamporna utan du bara kopplar ihop de båda kablarna till respektive matning från tranformatorn.
Med lite mer info kanske du kan få mer detaljerad kopplingstips.
Frågar man detta har man absolut inte nödvändig kännedom !
Klicka här för att svara