Jag antar att det inte är starkström för då krävs "nödvändig kännedom" för att göra jobbet!

Är det likström så kopplar du ihop alla pluskablar till en punkt och alla minuskablar till en och så "matar" du dessa kopplingspunkter från din spänningsomvandlare. Är det växelström är det ännu lättare för då behöver du inte hålla reda på vilken som är vilkan kabel från lamporna utan du bara kopplar ihop de båda kablarna till respektive matning från tranformatorn.
Med lite mer info kanske du kan få mer detaljerad kopplingstips.
 
Frågar man detta har man absolut inte nödvändig kännedom !
 
Ja om man frågar så "får man ju förhoppningsvis kännedom" ;)
Paralellkoppla så funkar det.
 
Åså brann det av av bara den :))
 
Friskt kopplat.....hälften brunnet ;D
 
:o
Jag har ibland råkat ut för "elektriker" som har en del kunskaper men ändå kopplar fel. så om man inte vet skillnaden mellan paralell och serie kanske man bör ta hjälp av en riktig elektriker.
 
Det var jätte snyggt 8)
 
Stiligt !! Helt enkelt skitsnyggt :D
 
RoTe
Snyggt!! :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.