Är de någon form av engångskoppling som man skall klippa bort? Jag hittar inget sätt att öppna dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Det är engångskopplingar som man inte bör, även om det går att återanvända. Lägg några kronor och köpa wago 221 och ersätt med.
Som sagt dra och vrid fram och åter. Jag reagerar på en annan sak på din bild. Lampsladden som går in i de röda kopplingsklämmorna till höger. Jag tror inte att det är en lämplig kombination av klämma och kabel.
Kopierat från schneider electric.
"Godkänd för koppling av entrådig, flertrådig, mångtrådig och extra mångtrådig ledning, samt kombination av dessa"
Så det är inga problem att använda torix, dock är väl öppningsbara wagos att föredra.
"Godkänd för koppling av entrådig, flertrådig, mångtrådig och extra mångtrådig ledning, samt kombination av dessa"
Så det är inga problem att använda torix, dock är väl öppningsbara wagos att föredra.
Stort tack för hjälpen!
Allvetare
· Härifrån
· 787 inlägg
Jag är en sådan som gillar Torix och använder dessa ofta, trots att de kanske är godkända så undviker jag att använda dessa på MK/RK då jag inte tycker att de sitter så tillförlitligt som jag vill.
Av det jag sett av varmgångar i torix så är MK/RK inblandat i de flesta av fallen och gärna i kombination med otillräckligt uppskalning.
Personligen använder jag alltid kopplingsplint med skruvanslutning (t.ex sockerbit/ubåt) när MK/RK skall anslutas med annan typ av ledare,
Alla godkända typer av toppklämmor/sockerbitar/wagos etc. har för och nackdelar och jag kombinerar ofta dessa utifrån vad jag anser bli den säkraste/bästa anslutningen för ändamålet. Fel anslutet är ingen av dessa typer bra, rätt använda fungerar alla hur bra som helst.
Av det jag sett av varmgångar i torix så är MK/RK inblandat i de flesta av fallen och gärna i kombination med otillräckligt uppskalning.
Personligen använder jag alltid kopplingsplint med skruvanslutning (t.ex sockerbit/ubåt) när MK/RK skall anslutas med annan typ av ledare,
Alla godkända typer av toppklämmor/sockerbitar/wagos etc. har för och nackdelar och jag kombinerar ofta dessa utifrån vad jag anser bli den säkraste/bästa anslutningen för ändamålet. Fel anslutet är ingen av dessa typer bra, rätt använda fungerar alla hur bra som helst.
Men det är ingen bra ide att blanda Rk, Fk och Ek i en tomtehattK karkka skrev:
Tomtehatten är mycket montörsberoende, en kanske kan få ihop en salig blandning på ett bra sätt medan en annan misslyckas med 2 FK.U Uffe A skrev:
Snabbkopplingarna är mycket mer förlåtande samt att man kan kika in i dessa och se hur resultatet blev.
Klicka här för att svara