toto1 skrev:
Om du ställer den på 1 och spolar varmvatten i ett par minuter så är det fortfarande kallt eller?
Yes

krilleman_215 skrev:
När? Vet inte, men man monterade BV en tid på värmeväxlare som extra skållningssäkerhet en period. Kanske för att VVX kanske hade "barnsjukdomar och levererade för varmt vatten...

Var? Direkt efter växlaren.
Inga fler ventiler

krilleman_215 skrev:
När? Vet inte, men man monterade BV en tid på värmeväxlare som extra skållningssäkerhet en period. Kanske för att VVX kanske hade "barnsjukdomar och levererade för varmt vatten...

Var? Direkt efter växlaren.
Jo, antagligen.

Var i riket menade jag:)

olofh skrev:
Yes
Ja, då känns ju blandningsventilen rätt så onödig som jag misstänkte. Och ventilröret;) Om det nu inte är någon riktigt specialare som Joe Labero gjort....
Troligen nån paniklösning för att få bukt med för hög varmvattentemp, istället för att gå till botten med problemet, typ växlaren:)
Men vad vet jag;)

toto1 skrev:
Ja, då känns ju blandningsventilen rätt så onödig som jag misstänkte. Och ventilröret;) Om det nu inte är någon riktigt specialare som Joe Labero gjort....
Troligen nån paniklösning för att få bukt med för hög varmvattentemp, istället för att gå till botten med problemet, typ växlaren:)
Men vad vet jag;)
Flest vetiler vinner :-)

olofh skrev:
Flest vetiler vinner :-)
Ja, det är ju sant iofs:)
Men som jag skrev tidigare, tala med kommunen först så får de se till att allt står rätt till vid växlaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.