Stora flaskor i Örebro. :)

För min del är det lika bra att hålla sig nykter, senast jag söp till ordentligt så handlade jag friskt på eBay.

Byggt altan hela dagen i solsken, blev bara vatten. Gillar inte sillen, så då förtjänar man ingen nubbe heller. Men nu smakar ölen riktigt bra till grillandet!

Hunnit bli både ett par nubbe och öl, så snart junior somnat blir det kanske till att unna sig en whisky-pinne eller två :)

En öl till sillen vid lunch o sen slank det visst ner en grillöl till middagen.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med att dricka alkohol på storhelger som midsommar och tex jul. Har bara läst om det i typ tidningar och på nätet att det ska vara så stora supar helgar. Man dricker väl för att förhöja stämningen (mång gör väl det) men det är ju så mycket kul man kan göra utan sprit under ledigheten...vad jag vill säga är spara supandet till då man har tråkit tex tisdag kväll eller nåt

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Blir nån öl å nån snaps.

Man dricker väl vin, öl, sprit för att man tycker det är gott när man nått mogen ålder. Precis som andra gillar kaffe, snus, cigg, köra fort, spela på triss osv. Drickande för alkoholens skull hör alkolisterna till. Själv gillar jag att korka en bra flaska rött till bra grillat eller knäcka en iskall Newcastle en solig dag.

• Gilla
Cujo och 2 till
  • Laddar…
Idag är jag glad att jag inte drack en massa igår :)
Solen skiner och nu kan man ju göra något roligt med huset istf att ligga o åma sig i sängen med huvudvärk.

Mikael_L
Nu med facit i hand så blev det faktiskt 2 cl sprit.
Jag har nämmeligen en tjej som är lite förtjust i sprit och snaps. Ja alltså inte så det ändå tas i tid och otid, men gärna någon gång per år vid de högtider som den sägs "höra till".
Själv har jag dock alltid tyckt ganska illa om sprit, men alltför benägen på öl och vin istället.

Men det blev i alla fall 2cl Bothnia var igår.
Bothnia.jpg
Kanske av den sista som finns i världen, vad vet jag?
Bothnia gjordes av bränneriet kronan i Luleå. Tillverkningen las ner för länge sen, typ 15 år sen.
Ett par av mina vänner ringde mig en dag och meddelade att dom stod på systemet och hade upptäckt detta, och där hade dom hittat kvarvarande flaskor på systembolag runt om i landet, som var ca 10st. Så vi gick ihop vi tre och delade på alla flaskor som fanns kvar, jag fick en andel på 3 eller 4, minns inte nu.
Flaskan på bilden är min sista, och används försiktigt. :)

Ja helgen är ju inte slut än, men än så länge håller min plan med att ta det lugnt, 2cl sprit, en 50cc starköl och en folkis.
Ikväll blir det säkert grillat kött och rödvin, misstänker jag.
Igår grillade jag lax, marinerat med bl.a. chipotlepeppar, så öl passade 100ggr bättre.

Nimajneb skrev:
Idag är jag glad att jag inte drack en massa igår :)
Solen skiner och nu kan man ju göra något roligt med huset istf att ligga o åma sig i sängen med huvudvärk.
Visst är det skönt att må bra hela helgen! :)

Jag ska parkera mitt feta arsle i bilen för att svetsa mer plåt.

Ganska präktigt här.
Jag tycker att det är långt till alkolism från att ta 3 snapsar och en/två öl på en sillunch på eftermiddagen. Sen fortsätter vissa att festa natten lång och andra inte.
Själv var jag helt nykter, nära till nästa barn nu och man vill inte sitta onykter på förlossningen även kunna köra dit. Förra året jobbade jag förmiddag dagen efter, så nyktert då med.
Men vid andra yttre omständigheter hade det såklart blivit snaps och öl och trevligt umgänge vid långbord. om det inte skulle vara min tur att köra bil från stugan dvs.

Ni undrar varför det är så vanligt med fest på midsommar jul mfl, min teori är att det är en ursäkt att få/kunna festa. Vardagen för många tillåter kanske inte så mycket fest alternativt att man inte tar sig tid till det.
Men att det blir så mycket bråk och fylla? Det är det ju alltid, ju fler som festar samtidigt, desto fler bråk blir det samtidigt. Det är inget konstigt, dumt ja, men inte konstigt.

• Gilla
Cujo
  • Laddar…
Mikael_L
Jo, jag har också förvånats över hur präktig tråden här har blivit.

Själv har jag supit huvet av mig en massa midsommaraftnar. Nu med ganska små barn och ett helt annat dygnet-runt-schema så känns det vare sig lämpligt eller lockande.

Men det kanske är så, att de flesta av vi något mer aktiva byggahusmedlemmarna är några år uppåt i åren, och med familjesituation som ger mindre utrymme för hårdfestande. Inte alla, men kanske väldigt många.

Jo folk får ju supa bäst dom vill, bara dom har kul. :)

Förstår inte hur folk kan störa sig på att andra festar till lite faktiskt......

Dert kan låta löjligt men jag personligen börjar känna mig "för gammal för sånt", vilket kanske är en smula märkligt vid 23 års ålder.
Men jag håller alltid på med något projekt, t.ex huset, bilar, traktorn, minigrävaren eller vad det nu är.
Så man vill ju ha lite ork att greja hela helgerna liksom. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.