Hej,
Ska bredspackla och måla ett par väggar. Idag sitter det tapet som jag håller på att riva ner.Jag förstår att ju bättre underarbete jag gör desto finare resultat. Samtidigt vill jag inte göra onödigt mycket jobb.
Hur mycket av den gamla tapeten ska tas bort? Måste gipsskivan vara helt ren? Måste varenda liten pappersbit bort? Kolla på bilden hur det ser ut efter att jag skrapat ner tapeten mot gipsskivan. Jag har inte slipat något alls ännu innan jag vet vilken nivå jag ska lägga mig på.
Ska bredspackla och måla ett par väggar. Idag sitter det tapet som jag håller på att riva ner.Jag förstår att ju bättre underarbete jag gör desto finare resultat. Samtidigt vill jag inte göra onödigt mycket jobb.
Hur mycket av den gamla tapeten ska tas bort? Måste gipsskivan vara helt ren? Måste varenda liten pappersbit bort? Kolla på bilden hur det ser ut efter att jag skrapat ner tapeten mot gipsskivan. Jag har inte slipat något alls ännu innan jag vet vilken nivå jag ska lägga mig på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
..... Eller sätter repgips på alltihop och sen slipper du 90 % av spackling och slipning 👍
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Jämna till vägg innan bredspackling?
Färg, Måla & Tapetsera -
Våtrumslim tas bort innan bredspackling?
Tvättstuga -
Bredspackling innan tätskikt
Badrum -
Pris bredspackling/slipning vägg
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Bredspackling innan målning, slipning hur slät ska ytan vara?
Färg, Måla & Tapetsera