Hej,
Jag har nyligen fått en ny fördelare monterad av en VVS-firma. Installatören nämnde att tre av de gamla ställdonen behöver bytas ut eftersom de inte fungerar. Han sa att man antingen kan göra det själv eller anlita en elektriker.
Jag tänkte försöka byta ställdonen själv, men jag lyckas inte få dem på plats, trots att jag tar i ganska mycket. Är det möjligt att jag är för försiktig och borde ta i mer, eller bör jag koppla ställdonet till elboxen först innan jag försöker montera det på fördelaren? Kan det vara något annat jag har missat?
Ställdonen är 230V NC från Heimeier. Se bifogade bilder.
Fördelare:
Trasigt ställdon:
Nytt ställdon:
Jag har nyligen fått en ny fördelare monterad av en VVS-firma. Installatören nämnde att tre av de gamla ställdonen behöver bytas ut eftersom de inte fungerar. Han sa att man antingen kan göra det själv eller anlita en elektriker.
Jag tänkte försöka byta ställdonen själv, men jag lyckas inte få dem på plats, trots att jag tar i ganska mycket. Är det möjligt att jag är för försiktig och borde ta i mer, eller bör jag koppla ställdonet till elboxen först innan jag försöker montera det på fördelaren? Kan det vara något annat jag har missat?
Ställdonen är 230V NC från Heimeier. Se bifogade bilder.
Fördelare:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trasigt ställdon:
Logga in
Skapa konto
Nytt ställdon:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bästa svaret
Är det inte tvärtom?
Ett NC-ställdon måste aktiveras en stund innan montage så att det hinner öppna.
Ett NC-ställdon måste aktiveras en stund innan montage så att det hinner öppna.
Japp, den går ner men man får ta i lite.anders07 skrev:
Det här gjorde verkligen susen! Efter att jag kopplade de nya ställdonen till elboxen var det inga problem att montera dem på fördelaren.snaggletooth skrev:
Tack för all hjälp allihopa!
Klicka här för att svara