Skall montera en pax-fläkt (calima) i badrummet.
Pax-fläktens stos är väl avsedd för 100mm rör - se bild.
Mitt befintliga rör är 150mm - se bild.
Hur täta mellan fläktens 10mm stos och mitt 150mm rör?
Skall köpa tillbehöret täckplatta men det löser väl inte tätningsporblemet utan endast skruvinfästning?
Skall köpa tillbehöret täckplatta men det löser väl inte tätningsporblemet utan endast skruvinfästning?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "pax calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 699 kr inkl moms
Läs mer
Kolla in en övergång 100 - 150 , men se till att 150 går in i röret och fläkten går in i 100 delen
Det gör inget om 150 delen går in en bit , det ser ut att vara rakt upp till det fria , en mössa ( kineshatt )
är nog inte fel att ha på taket , regnvatten kan komma och rinna ner med skitränder i taket som följd
Det gör inget om 150 delen går in en bit , det ser ut att vara rakt upp till det fria , en mössa ( kineshatt )
är nog inte fel att ha på taket , regnvatten kan komma och rinna ner med skitränder i taket som följd
Täckplattan är just till för detta https://www.clasohlson.com/se/Täckplatta-till-Pax-Passad-Calima/36-6669P plan-g skrev:Skall montera en pax-fläkt (calima) i badrummet.
[bild] [bild]
Den täckplattan har jag precis beställt.E exerg skrev:
Men löser den verkligen tätningsproblemet? Finns det inte risk att fuktig luft pressas ut mellan gips och plåtröret?
Det kanske räcker om jag använder täckplattan samt tätar med silikon mellan gips och stålrör.
Beror nog på var röret slutar , det sitter nog en del skit i kanten och att då täta med tex silikon
så fastnar den inte
För min del så skulle jag ha en övergång och den plattan som täckning mot taket , valet är ditt
Ps glöm inte kineshatten på topp
så fastnar den inte
För min del så skulle jag ha en övergång och den plattan som täckning mot taket , valet är ditt
Ps glöm inte kineshatten på topp
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden