Lamp”glaset” är egentligen en plastprofil med två utskjutande hakar på ena långsidan och två slitsar på motstående sida. Det gamla sprack och trillade ner, så jag köpte ett nytt, men lyckas inte sätta fast det. Det verkar vara meningen att man ska skjuta in hakarna i plåtskårorna först, och sedan snäppa fast slitsarna över de utskjutande metalldelarna längst in mot väggen, men jag lyckas inte med detta. Problemet är att det är för trångt, och om jag tar i tror jag plasten kommer att spricka. Dessutom fattar jag inte hur man någonsin ska kunna få loss det igen. Har någon en liknande fläkt och har lyckats lossa och sätta tillbaka skyddet nedanför lampan? Tacksam för all hjälp!

• Instruktion för att byta lampa i köksfläkt: stäng av, ta bort filter, lossa lampanel, byt lysrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Transparent plast, skugga, papprets textur synlig genom ogenomskinligt objekt, närbild, detaljer av föremål.
    Skapa konto
  • Interiör mekanism, möjligen av en möbel eller elektronisk enhet, med synliga metallkomponenter och en plastdel.
    Skapa konto
Vi använder en böjd nyckel som kan komma imellan väggen och kåpan och sen tryckte in de 2 fästen

B betty Chuah skrev:
Vi använder en böjd nyckel som kan komma imellan väggen och kåpan och sen tryckte in de 2 fästen
Tack! Nu är det inte aktuellt längre för vi har sålt huset, men det löste sig innan vi flyttade. Jag hade missförstått anvisningen och vänt kåpan fel på något sätt. Det var mycket enklare när man satte den åt rätt håll.

B betty Chuah skrev:
ytterligare ett inlägg från ett helt nytt konto över ett år försent

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.