2 594 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hur montera isär gammal läckand Grohe badkars- och dusch- blandare
Jag vet inte exakt vilken Grohe modell det är, den är minst 30 år gammal, någon typ av Grohemix kanske ?
Den har droppat ett tag i badkarsutkastet. Denna stängs av med den högra kranen se bild.
Jag har sett sprängskisser på snarliknande blandare men de har inte haft metallvred. I dess skisser kan man se att på respektive höger , se bild 2 och vänster sida finns stora skruvar och innan för dessa sitter backventiler.
Jag tror dock inte att dessa har med droppandet att göra för då skulle det även droppa ur duschandtaget vilket det inte gör. Samma resonemang för jag kring termostatvredet.
Jag har försökt montera isär den högra genom att först öppna högra kranen helt och sedan dra vredet utåt, men inte haft någon framgång.
Hur monteras kranen isär ?
Vilken specifik Grohemodell är?
/Blueslow
Den har droppat ett tag i badkarsutkastet. Denna stängs av med den högra kranen se bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har sett sprängskisser på snarliknande blandare men de har inte haft metallvred. I dess skisser kan man se att på respektive höger , se bild 2 och vänster sida finns stora skruvar och innan för dessa sitter backventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror dock inte att dessa har med droppandet att göra för då skulle det även droppa ur duschandtaget vilket det inte gör. Samma resonemang för jag kring termostatvredet.
Jag har försökt montera isär den högra genom att först öppna högra kranen helt och sedan dra vredet utåt, men inte haft någon framgång.
Hur monteras kranen isär ?
Vilken specifik Grohemodell är?
/Blueslow
Medlem
· Västra Götaland
· 506 inlägg
Den är nog snarare 40-50 år gammal. Inte haft isär en på många år men jag har för mig att man gör som du skrev, bara drog rattarna rakt ut.
De här har annars bra koll på Grohe: https://backavvs.com/
De här har annars bra koll på Grohe: https://backavvs.com/
Klicka här för att svara