Jag vet inte exakt vilken Grohe modell det är, den är minst 30 år gammal, någon typ av Grohemix kanske ?
Den har droppat ett tag i badkarsutkastet. Denna stängs av med den högra kranen se bild.

Gamla silverfärgade badkarskranar med duschslang, kakelvägg i bakgrunden, bruksmärken synliga, klassisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har sett sprängskisser på snarliknande blandare men de har inte haft metallvred. I dess skisser kan man se att på respektive höger , se bild 2 och vänster sida finns stora skruvar och innan för dessa sitter backventiler.

Duschslang ansluten till blandare vid kaklad vägg med synliga kalkavlagringar och svart mögel.
Skapa konto

Jag tror dock inte att dessa har med droppandet att göra för då skulle det även droppa ur duschandtaget vilket det inte gör. Samma resonemang för jag kring termostatvredet.

Jag har försökt montera isär den högra genom att först öppna högra kranen helt och sedan dra vredet utåt, men inte haft någon framgång.

Hur monteras kranen isär ?
Vilken specifik Grohemodell är?

/Blueslow

• Gilla
Henrik Winge
  • Laddar…
Den är nog snarare 40-50 år gammal. Inte haft isär en på många år men jag har för mig att man gör som du skrev, bara drog rattarna rakt ut.
De här har annars bra koll på Grohe: https://backavvs.com/

• Gilla
Blueslow
  • Laddar…
J JerreEssberg skrev:
Den är nog snarare 40-50 år gammal. Inte haft isär en på många år men jag har för mig att man gör som du skrev, bara drog rattarna rakt ut.
De här har annars bra koll på Grohe: [länk]
Det var bara att dra rattarna rak ut, fast de satt fast ordentligt. Jag har fått svar från Grohe. Det är en Grohemix 34405.

Teknisk dokumentation för kran, delar, monteringsanvisningar, diagram, produktlista. Svartvita bilder och text på svenska.
Skapa konto

• Gilla
Henrik Winge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.