Har en nyinköpt Husqvarna 335FR trimmer/röjsåg men har inte lyckats lära mig hur jag matar fram tråden på trimmerhuvudet. Det där med att "trycka i backen och gasa" lyckas kanske vid vart 5:e försök, och då matas bara den ena tråden ut...Hur gör man??

En annan fråga: Slyklingan vibrerar märkbart jämfört med trimmerhuvudet, dock inte för mycket att det är störande. Är det normalt? Har noggrant kollat att klingan sitter som den ska, inget skräp i mellan etc.

Annars är jag supernöjd med denna maskin.

• Gilla
Reimfelt
  • Laddar…
Enkel fråga, Finns det en bricka mellan klinga och mutter? Jag har en sådan på min Stihl.

Kolla så att tråden är iträdd åt rätt håll, brukar vara bra beskrivet i manualerna hur den ska sitta för att utmatningen ska funka korrekt. :)

FredrikR skrev:
Kolla så att tråden är iträdd åt rätt håll, brukar vara bra beskrivet i manualerna hur den ska sitta för att utmatningen ska funka korrekt. :)
Brukar vara det vanligaste problemet. "Trådhalvorna" som utgår från startviket skall löpa åt samma håll i bobinen.

Trådkassetten med tråd följde med, om nu inte butiken har laddat den med tråd. Ska kolla, tack.

Jo, det sitter en bricka mellan klingan och muttern. Det handlar alltså om gräsklingan (den tre-uddiga). Sågklingan har jag inte provat ännu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.