1 234 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur många hål i tätskiktet är det lönt att täta?
Har precis flyttat, och i nya huset har vi ett badrum som tidigare haft toalett och skötbord, men som vi ska ha som toalett och gästdusch (med duschkabin). Under en byggperiod på några månader så kommer vi också att ha den som primär dusch.
Problemet är dock att det är 64(!) hål i väggarna. Skötbord, handikapphjälpmedel, tvåldispenser, hyllor osv (jag tror i alla fall inte att de smällt av en splittermina därinne...). Hade det varit en handfull hål så hade jag kunnat trycka i lite silikon och låtsats som om det regnar, men är det ens görbart med så många skruvhål? Måste man göra om hela tätskiktet?
Värt att nämna är också att det finns badrumsfläkt som suger ut den fuktiga luften.
Problemet är dock att det är 64(!) hål i väggarna. Skötbord, handikapphjälpmedel, tvåldispenser, hyllor osv (jag tror i alla fall inte att de smällt av en splittermina därinne...). Hade det varit en handfull hål så hade jag kunnat trycka i lite silikon och låtsats som om det regnar, men är det ens görbart med så många skruvhål? Måste man göra om hela tätskiktet?
Värt att nämna är också att det finns badrumsfläkt som suger ut den fuktiga luften.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Om ni har duschkabin behöver du bara fylla de som riskerar att utsättas för direkt väta, tex runt tvättstället och närmast dörren till duschkabinen (tänk om någon råkar öppna dörren och spruta ut av misstag).
Moderator
· Stockholm
· 56 250 inlägg
Håller med Anna, i praktiken räcker det att säkra sådana hål där det kan direkt rinna in vatten i väggen. Men det är inte speciellt svårt att täta även 64 hål med silikon.
Klicka här för att svara