Jag har köpt den Rotuttag för spishäll-Ugn 230/400V kombi men hur man kopplar den ?​

 
  • Rotuttag för spishäll och ugn, eluttag och installationsverktyg ligger på en bänkskiva, oanslutet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rotuttag för spishäll-ugn 230/400V med synliga stift och sladd, liggande på en vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rotuttag för spishäll och ugn med kablar framlagda, placerat på ett mönstrat underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rotuttag för spishäll-ugn 230/400V kombi med flera inkopplade strömkablar, monterat i en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rotuttag för spishäll och ugn, kombi 230/400V, med två uttag monterade på en väggplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JanneSG och 1 till
  • Laddar…
2 faser, nolla och jord enligt schemat för perilex nedan. 3e fasen, nolla och jord till det andra uttaget.
Men kanske en elektriker skall hjälpa dig?
Perilex-kopplingsschema som visar anslutningar för L1, L2, L3, N och PE med märkningar 16 A och 25 A.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Deshi Bhai
  • Laddar…
Deshi Bhai Deshi Bhai skrev:

Jag har köpt den Rotuttag för spishäll-Ugn 230/400V kombi men hur man kopplar den ?​

??????
Vad menar du?
För att svara behövs mer uppgifter.
Du kan börja med att besvara de här frågorna
Är det en skoluppgift där du ska redovisa svar på en fråga ställd på ett internet forum?
Är det så att du på allvar själv ska installera den?
Vill du så skicka PM annars så kommer jag inte att ge dig något svar
Med tanke på de verktyg och drn faspennan jag ser på bilden så tycker jag att du ska kontakta en elfirma
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vet inte om bilden är otydlig.

Men för mig ser det ut som bara en fas är kopplad till det bef. perilexuttaget, Och det ser ut att finnas två trådar som inte är inkopplade alls. Det är tänkbart att dte är två faser, men det måste i så fall verifieras (om jag ser rätt). Och hällen nu är inkopplad på bara en fas, så bör den kopplas om för tvåfasdrift.

Sedan ser kabeln till hällen inte så bra ut. Den borde skalas om, så att det inte blir några synliga trådar.
 
  • Gilla
Deshi Bhai och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Kontakten till hällen måste göras om och göras rätt. Kabelhöljet ska avslutas inne i kontakten och skruvas fast under dragavlastningen så kabeln inte kan ryckas loss. Öppna gärna den och ta någon bild så man kan se hur du kopplat in hällens anslutningen, samt berätta gärna vilken häll det gäller.
 
  • Gilla
Deshi Bhai och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.