??????Deshi Bhai skrev:
Vad menar du?
För att svara behövs mer uppgifter.
Du kan börja med att besvara de här frågorna
Är det en skoluppgift där du ska redovisa svar på en fråga ställd på ett internet forum?
Är det så att du på allvar själv ska installera den?
Vill du så skicka PM annars så kommer jag inte att ge dig något svar
Med tanke på de verktyg och drn faspennan jag ser på bilden så tycker jag att du ska kontakta en elfirma
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Vet inte om bilden är otydlig.
Men för mig ser det ut som bara en fas är kopplad till det bef. perilexuttaget, Och det ser ut att finnas två trådar som inte är inkopplade alls. Det är tänkbart att dte är två faser, men det måste i så fall verifieras (om jag ser rätt). Och hällen nu är inkopplad på bara en fas, så bör den kopplas om för tvåfasdrift.
Sedan ser kabeln till hällen inte så bra ut. Den borde skalas om, så att det inte blir några synliga trådar.
Men för mig ser det ut som bara en fas är kopplad till det bef. perilexuttaget, Och det ser ut att finnas två trådar som inte är inkopplade alls. Det är tänkbart att dte är två faser, men det måste i så fall verifieras (om jag ser rätt). Och hällen nu är inkopplad på bara en fas, så bör den kopplas om för tvåfasdrift.
Sedan ser kabeln till hällen inte så bra ut. Den borde skalas om, så att det inte blir några synliga trådar.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 839 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 839 inlägg
Kontakten till hällen måste göras om och göras rätt. Kabelhöljet ska avslutas inne i kontakten och skruvas fast under dragavlastningen så kabeln inte kan ryckas loss. Öppna gärna den och ta någon bild så man kan se hur du kopplat in hällens anslutningen, samt berätta gärna vilken häll det gäller.
Klicka här för att svara






