Byggahus.se
Någon som har koll på hur jag gör för att luta klingan åt vänster? Har gjort det förr men har glömt. Lyckas inte lista ut hur man gör. Hittar inte när jag googlar heller.
 
  • Gulkantad DeWalt kapsåg på grått terrassgolv, använd, med sågspån, aluminiumskenor och klämma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Arbetsområde med geringssåg, utsågad träbit, sågspån, märkt problemområde, verktyg från DeWalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Knight och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
[bild]
Jag testade förut men det gick inte då! Men nu gick det. Vad sjukt. Tack!

Men nästa fråga. Hur vet man om det är 45 graders vinkel? Det finns ingen sådan mätare.
 
Rickard.
M Förstagångsköparen skrev:
Hur vet man om det är 45 graders vinkel? Det finns ingen sådan mämätare.
Jag kan inte kolla just nu men jag har för mig att det finns någon sorts oexakt mätare på min, har för mig den sitter på den runda delen där sågen snurrar. 🤔

Är det noga och för att ställa tillbaka den på 0° använder jag en sån liten fyrkantig digital vinkelmätare.
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Brukar vara en skala på baksidan, sen är det marigt att bli exakt, en gradskiva som ställs mot mot klinga och bort kan det gå med, som blir mer exakt. i bland är det 45 grader vid max vrid höger/vänster.
 
Se till att klingan går fritt från anhållen! Finns ett litet jack i mitt...
 
  • Geringssåg med placerad fyrkantig träbit i rödmarkerat säkerhetsområde, kan vara risk för användaren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Som sägs, pass upp med anhållen så inte klingan tar i. går att flytta ut dom näsan 15 centimeter.
 
J jonaserik skrev:
Som sägs, pass upp med anhållen så inte klingan tar i. går att flytta ut dom näsan 15 centimeter.
Mitt anhåll håller nu ca 45 grader och är lite kortare...och klingan lite slöare... 😜


/Jocce
 
  • Gilla
  • Haha
Lostmoose och 1 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Mitt anhåll håller nu ca 45 grader och är lite kortare...och klingan lite slöare... 😜


/Jocce
Du är garanterad inte ensam. Så är det på 99% av alla dewalt 777 sågar. Gjorde det första dagen jag fick en sån. Får skylla på att jag fortfarande var lärling. 🤣🤣
 
B byggolle skrev:
Du är garanterad inte ensam. Så är det på 99% av alla dewalt 777 sågar. Gjorde det första dagen jag fick en sån. Får skylla på att jag fortfarande var lärling. 🤣🤣
Jag gjorde det typ 2a eller 3e dagen, första gången jag skulle vinkla den 🤣


/Jocce
 
Är det bara jag som inte hittar eller har inte Dewalt manualer till elverktygen på Dewalt.se

Har kikat på flera olika och det ser ut så här:
Svensk text om supportalternativ som garanti, service, och manualer för verktyg, med en "Köp Nu" knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
R Rejäl skrev:
Här finns dom flesta..

[länk]
Japp jag vet.
Men jag förundras över att de inte verkar finnas på Dewalts sida, utan reklam.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.