Hej! Jag tänkte ge mig på att bygga in en Ikea-garderob (Pax). Jag funderar över hur långt från väggen den ska stå. Finns det någon generell riktlinje eller är det efter eget tycke?
Tänkte sätta upp antagligen MDF-skivor på sidorna och i toppen och sen måla i samma i samma färg som väggen, alternativt golvlisterna.
Tack på förhand. ☺️
Tänkte sätta upp antagligen MDF-skivor på sidorna och i toppen och sen måla i samma i samma färg som väggen, alternativt golvlisterna.
Tack på förhand. ☺️
Minst så att man kan öppna dörren lite mer än 90 grader utan att knopp/ handtag tar i. Samma avstånd på båda sidor om man bygger in den från vägg till vägg. Annars är det bara att jobba med symmerti 🙂O oppelainen skrev:Hej! Jag tänkte ge mig på att bygga in en Ikea-garderob (Pax). Jag funderar över hur långt från väggen den ska stå. Finns det någon generell riktlinje eller är det efter eget tycke?
Tack på förhand. ☺️
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Som sagt: Tänk på att den göra tt öppna som den ska - annars är det upp till dig.O oppelainen skrev:Hej! Jag tänkte ge mig på att bygga in en Ikea-garderob (Pax). Jag funderar över hur långt från väggen den ska stå. Finns det någon generell riktlinje eller är det efter eget tycke?
Tack på förhand. ☺️
Små springor kan leda till damm på ställs som är omöjliga tt rengöra också , så rent generellt så tight som möjligt skulle jag säga. För min del brukar det bli en "listbredd" ut - dvs golvsockeln är den begränsande faktorn
Klicka här för att svara