Hej! Jag tänkte ge mig på att bygga in en Ikea-garderob (Pax). Jag funderar över hur långt från väggen den ska stå. Finns det någon generell riktlinje eller är det efter eget tycke?

Tänkte sätta upp antagligen MDF-skivor på sidorna och i toppen och sen måla i samma i samma färg som väggen, alternativt golvlisterna.

Tack på förhand. ☺️

• Spegelgarderob bredvid en vit vägg med en grön växt framför samt en bäddad säng och gardiner i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O oppelainen skrev:
Hej! Jag tänkte ge mig på att bygga in en Ikea-garderob (Pax). Jag funderar över hur långt från väggen den ska stå. Finns det någon generell riktlinje eller är det efter eget tycke?

Tänkte sätta upp antagligen MDF-skivor på sidorna och i toppen och sen måla i samma i samma färg som väggen, alternativt golvlisterna.

Tack på förhand. ☺️
Minst så att man kan öppna dörren lite mer än 90 grader utan att knopp/ handtag tar i. Samma avstånd på båda sidor om man bygger in den från vägg till vägg. Annars är det bara att jobba med symmerti 🙂

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
O oppelainen skrev:

Tack på förhand. ☺️
Som sagt: Tänk på att den göra tt öppna som den ska - annars är det upp till dig.
Små springor kan leda till damm på ställs som är omöjliga tt rengöra också , så rent generellt så tight som möjligt skulle jag säga. För min del brukar det bli en "listbredd" ut - dvs golvsockeln är den begränsande faktorn

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.