Skicka sms till den första och berätta att du gör slut med honom/henne :=)

• Gilla
  • Haha
BiFuel och 4 till
  • Laddar…
Har tagit in en del offerter genom åren på badrum, tak mm. För mig har alltid hantverkarnas sätt att sköta kontakten fällt avgörandet. De som svarar snabbt, håller vad de lovar har fått jobben även om de inte varit billigast. Tänker mig att börjar det dåligt kommer det vara samma visa genom hela projektet..Denna strategi har fungerar bra hittills

• Gilla
Halvtimmerhus och 12 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skicka sms till den första och berätta att du gör slut med honom/henne :=)
Men hur länge ska jag vänta innan jag gör slut ;)

• Gilla
Giuseppe Maglio
  • Laddar…
Beror på situationen, vad väntar du på?

Att hen ska höra av sig och meddela mig om de vill göra jobbet eller inte.

Om du inte har lovat något kan du väl ta in fler firmor som lämnar pris? Sätt fart på den första när nr 2 lämnat pris tex.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Att hen ska höra av sig och meddela mig om de vill göra jobbet eller inte.
Allt mellan några minuter och x antal år, beror på vad du frågat efter.

tttomten TomasJor skrev:
Allt mellan några minuter och x antal år, beror på vad du frågat efter.
Om de vill ha ett snickareuppdrag, som tar maximalt en dag för två personer.

P
.... snickareuppdrag, maximalt en dag.....
Så du menar att du är säker på att det bara tar den tiden??
Varför inte meddela VAD som ska göras istället för DIN känsla hur lång tid det tar?
Ursäkta men jag kan nog förstå att man inte svarar på en sån dum fråga,

• Gilla
Nickesågen
  • Laddar…
P TheStills skrev:
Så du menar att du är säker på att det bara tar den tiden??
Varför inte meddela VAD som ska göras istället för DIN känsla hur lång tid det tar?
Ursäkta men jag kan nog förstå att man inte svarar på en sån dum fråga,

Jag vill inte tala om här vad som ska göras därför att jag inte vill outa.

Det är klart att jag har sagt till hantverkaren vad jag vill att hen ska göra.

Hur vet du att det är MIN känsla som säger att det tar maximalt en dag? Tänk om det var hantverkaren som gjorde den bedömningen?

• Gilla
ToRy
  • Laddar…

Bästa svaret

Mikael_L
Det verkar ju inte vara något stort och/eller svårt jobb så det borde ju inte ta lång tid att återkoppla, det är ju alltså inte mycket att räkna på eller undersöka.
Så jag finner det rimligt att hantverkaren borde kunna höra av sig inom 2-3 dagar, absolut max en vecka.

Så att du blir otrogen efter mellan 1 och 2 vecka efter er kontakt tycker jag inte är konstigt eller fel.

Men som sagt i inlägg #2, puffa gärna på efter 3-7 dagar nåt, och meddela att du letar vidare ifall jobbet inte var tillräckligt intressant, och så ger du han ett par dagar till, efter påminnelsen.

Alltså det jag angav som dagar och tider är ju ingen lag, mall, kutym eller så, utan bara magkänsla och en nypa sunt förnuft.
Men i detta tidsintervall tycker jag det är fullkomligt rimligt att agera i.

Men meddela han gärna, du behöver ju inte lägga dig själv på samma låga nivå på kommunikation, det är inte förbjudet att vara bättre själv. :)

• Älska
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
P
....
Hur vet du att det är MIN känsla som säger att det tar maximalt en dag? Tänk om det var hantverkaren som gjorde den bedömningen?
För det var det du skrev här....

Vad spelar det för roll? Om TS uppskattar att jobbet tar ca en dag så lär det knappast behövas en veckas arbete för att ta fram offertunderlaget.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
P TheStills skrev:
För det var det du skrev här....
Nu trollar du med ett troll :p Det kommer aldrig att gå vägen för dig :cool: När jag skrev ”MIN känsla” så var det efter att du redan hade gjort det antagandet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.