Hej!
Måste bara fråga. Vi anlitade målare i mitten av augusti som målade om hela vår lägenhet. Ett rum var extra svårjobbat för det var så dåligt tapetserat under. De slet inte ner tapeten utan spacklade och målade över.
Men bara nu två månader senare har det blivit sprickor på flera ställen 😞. Kan tillägga att det bara uppkommit sprickor i detta rum och de målade om i hela lägenheten. Men just detta rum var extra besvärligt.
Är det rimligt att det redan ska bli sprickor? Så tråkigt när det är nymålat.
Måste bara fråga. Vi anlitade målare i mitten av augusti som målade om hela vår lägenhet. Ett rum var extra svårjobbat för det var så dåligt tapetserat under. De slet inte ner tapeten utan spacklade och målade över.
Men bara nu två månader senare har det blivit sprickor på flera ställen 😞. Kan tillägga att det bara uppkommit sprickor i detta rum och de målade om i hela lägenheten. Men just detta rum var extra besvärligt.
Är det rimligt att det redan ska bli sprickor? Så tråkigt när det är nymålat.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Om ni gjorde det i somras med hög luftfuktighet och rummet har träreglar/träkonstruktion under skivorna, så kan det vara att det nu, när luftfuktigheten är lägre så har dessa rört sig och kanske gjort så sedan ditt hus byggdes.
Hade du gjort jobbet själv kanske du kunnat acceptera några sprickor, men nu har du ju betalat dyra pengar till någon som du förutsätter ska göra sitt jobb.K KarinMargareta skrev:
Uppenbarligen så har den personen inte gjort sitt jobb, och jag misstänker att du betalat hela jobbet redan(?)
Kontakta målaren och tala om att han har ett backjobb i ett av rummen, det som gäller är:
"Gör om, Gör Rätt"
Men ska det inte bli i övriga rum också? De målade ju om hela lägenhetenI InsidersUnited skrev:
Hej! Tack! Kontaktat målaren så hoppas på att de kommer och ordnar upp det. Ja, man har ju betalat andra för att det ska bli bra 😬Mats-S skrev:
Hade du gjort jobbet själv kanske du kunnat acceptera några sprickor, men nu har du ju betalat dyra pengar till någon som du förutsätter ska göra sitt jobb.
Uppenbarligen så har den personen inte gjort sitt jobb, och jag misstänker att du betalat hela jobbet redan(?)
Kontakta målaren och tala om att han har ett backjobb i ett av rummen, det som gäller är:
"Gör om, Gör Rätt"
Då skulle det varit spikraka sprickor, inte krokiga som visas på bilderna.I InsidersUnited skrev:
Jag beställde att jag ville ha målat istället för tapet. Hur de skulle göra det i detalj är ingenting som jag lade mig i. Jag fick en offert på uppskattat arbetskostnad och godkände offerten. Detta är månare jag använt förut och är väldigt nöjda med. Pratat med målaren nu som ska komma och åtgärda.T topmount skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nymålat balkongräcke, Små bubblor under färgen efter regn?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur länge ska man behöva vänta efter översvämning i källare?
Försäkringar -
Marksten efter dränering, vänta hur länge?
Grund & Markarbeten -
Hur lösa belysning i trädgården efter "gula slangen"?
El -
Hur länge kan man vänta med att kakla badrum efter att fixat tätskiket?
Badrum