Gödslade delar av gräsmattan igår kväll då det skulle regna under natten. Imorse såg gödslet (pellets) i princip oberörda ut, så jag drog igång vattenspridaren imorse.

Nu har den gått i tre timmar oavbrutet, men gödslet är långt ifrån upplöst. Ska det ta så här lång tid?
 
Duttarmajster
Jag vet inte vilket gödsel du använder eller hur lång tid det ska ta att lösa upp det.

Det jag vet av erfarenhet är att det går väldigt bra med mer naturliga gödsel som man slipper helt bry sig om att vattna. Jag kör med Algomin gräsmattegödsel och har kvarterets bästa och grönsaste gräsmatta.
Enda nackdelen är att det växer massor så man måste klippa ofta :cool:

https://www.algomin.se/produkter/algomin-grasgodsel/
 
Redigerat:
Jag var faktiskt på jakt efter algomin, men det fanns inte på lokala trädgårdsbutiken. Får ta en längre sväng bästa gång
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.