1 160 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hur lägga vattenrören?
Min vän som bygger nytt har lagt följande fråga på ett annat forum.
Fast jag tycker här är det lämpligare
"Jag ska ha vidbyggt garage med avlopp och vatten (varm och kall) som jag själv ska lägga in innan dom gjuter plattan.
Enkla rör. 12mm. Frågan är var och hur ska jak lägga dom. I sanden under isoleringen eller i betongen? Ska jag isolera dom? Eller duger det med vanliga plastade rör (såna från Biltema). Det är tänkt att jag ska ha
L/L värmepump i garaget så att tjejen kan hänga tvätten där och torka det snabbt. det betyder att jag ska hålla alltid över +8 grader där.
Vad tycker Ni. Hur/var ska vattenröret läggas"
Tack för hjälp!
Fast jag tycker här är det lämpligare
"Jag ska ha vidbyggt garage med avlopp och vatten (varm och kall) som jag själv ska lägga in innan dom gjuter plattan.
Enkla rör. 12mm. Frågan är var och hur ska jak lägga dom. I sanden under isoleringen eller i betongen? Ska jag isolera dom? Eller duger det med vanliga plastade rör (såna från Biltema). Det är tänkt att jag ska ha
L/L värmepump i garaget så att tjejen kan hänga tvätten där och torka det snabbt. det betyder att jag ska hålla alltid över +8 grader där.
Vad tycker Ni. Hur/var ska vattenröret läggas"
Tack för hjälp!
tja det är prisol han menar antar jag, nja jag skulle välja plusprisol isf , och öka på dimensionen, man kan få för sig att ta ut mer vattewn från ett garage än man tänkt sig, 15 eller till och med 22
Det är inte mitt hus. Han har redan lagt avlop och krökt rören. Det blir nog i betongen. Det handlar om bara 2-3 m rör.Mikael_L skrev:
Klicka här för att svara