Hur ska jag gå tillväga för att laga min källarvägg? Nedre delen av väggen flagnar och smular sönder när man knackar eller rör vid den. Jag är inte jättesugen på att riva upp hela väggarna. Finns det något annat sätt? Husfix? Betong?

• Flagnande källarvägg med synliga sprickor och smulor, nedre delen har förfallna fragment och skador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flagnande och smulande källarvägg med synliga skador i nedre delen, belägen vid golv och hörn av rummet.
    Skapa konto
  • Flagnande och smulande källarvägg med synliga skador och sprickor, orsakad av nedbrytning eller fuktproblem.
    Skapa konto
D
Är inte första åtgärden här att förstå varför betongen vittrar? Och den andra att korrigera detta? Min gissning är utifrånkommande fukt pga bristfällig dränering.

Putssläpp pga tät färg och fukt utifrån?
Dvs bort med färg, ny puts. Öppen färg.

D datja skrev:
Är inte första åtgärden här att förstå varför betongen vittrar? Och den andra att korrigera detta? Min gissning är utifrånkommande fukt pga bristfällig dränering.
Förmodligen bristfällig dränering som vi kommer åtgärda. Vi har bott i huset i ca 4 år och jag har mätt fukthalt på väggen vid ett par olika tillfällen utan att det indikerat att den varit speciellt fuktig. Men dränering kommer göras.

Oavsett så lagar inte dränering inner väggen där av frågan. 😊

• Gilla
datja
  • Laddar…
A A bygg skrev:
Putssläpp pga tät färg och fukt utifrån?
Dvs bort med färg, ny puts. Öppen färg.
Antar att man måste knacka bort ganska mycket av det som är löst också?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.