Byggahus.se
Min Worx 2014 har jag bytt moderkort på, det var helt omotiverat dött efter vinterförvaring. Jag hade iofs inte kopplat bort batteriet (det var inte tomt). Jag har bytt lager i båda framhjulen och idag bytte jag kablarna till frontsensorn. Den har fått gå mycket, jag har extra batteri så jag har 6 timmars klipptid i sträck. Är det inte torka går den 30 h/vecka aktiv klipptid (inga mellanstopp för laddning), dvs ungefär motsv 60 h schemalagt tid med standardbatteri.
 
Jag har en 4500 kr klippare som jag köpte på Jem o Fix, Garden M800. Den har nu rullat i 2 säsonger och inget har gått sönder i den ännu. Trots ett milt sagt hårt liv. Jag är nöjd än så länge. Den går från April till snön kommer. Den tar hand om löven från flera stora träd i området...Jag är faktisk förvånad att den fortfarande rullar.
Den har tuggat på spadar, spik, grenar, plank, takplattor, slangar allt som jag glömmer ta bort. Jag har bytt en omgång knivar. Den rullar o rullar =)
 
Min Gardena R50 är inne på 7:e säsongen med bara knivbyten. Batteriet håller fortfarande för ganska långa klippsessioner, men så har jag bara 2-300m2 gräs så den går inte så hårt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.