Har problem med en gammal -98, 24volt trådad Wirsbo Electric. Den finns inte längre utan fick hjälp via vvs-handlaren en Uponor termostat som ersatte ersättaren av ersättaren till den termostat som jag har.
Det är bara att koppla in själv, om man vet vad som ska anslutas. Designen på kretskortet/anslutningen är annorlunda och svårt att utläsa hur den nya ska kopplas in.
Tre kablar in på den gamla, se bif bild.
och även det finns ett fint kopplingsschema på den nya så begriper jag inte ett dyft...
Någon som kan hjälpa till med lite klarhet?
Det är bara att koppla in själv, om man vet vad som ska anslutas. Designen på kretskortet/anslutningen är annorlunda och svårt att utläsa hur den nya ska kopplas in.
Tre kablar in på den gamla, se bif bild.
och även det finns ett fint kopplingsschema på den nya så begriper jag inte ett dyft...
Någon som kan hjälpa till med lite klarhet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack
Du råkar inte veta vad som är vad på den gamla? Hittar inte något kopplingsschema på nätet.
Du råkar inte veta vad som är vad på den gamla? Hittar inte något kopplingsschema på nätet.
Tack. Tänkte inte så långt...
Jag har försökt lösa samma problem, byte från gammal wirsbo electronic till ny uponor 1061163 (samma som bilderna ovan). Det som är märkligt är dock att den nya termostaten kallar på värme oavsett läge på temperaturvredet. Är det ett inkopplingsfel?
Logga in
Skapa konto
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 183 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 183 inlägg
Man kan fundera på vad jordkabeln gör där ?L luuuuuz skrev:
Testa koppla bort den , hoppas du inte bränt nya anläggningen .