2 874 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Hur kan jag skruva ner / flytta min mediaomvandlare
Hur tänker du att jag kan säkra den? Detta är under en trappa så det är en plats man aldrig är på, men ibland skjuter vi in lådor där.J JohanL73 skrev:
Sen när jag monterade ner icotera-boxen såg jag att det finns ju mer kabel även i den boxen, den är upprullad inne i boxen och kan säkert dras ut med 20 extra centimer om jag skulle vilja böja den ännu mindre.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 330 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 330 inlägg
A Andy1000 skrev:Hur tänker du att jag kan säkra den? Detta är under en trappa så det är en plats man aldrig är på, men ibland skjuter vi in lådor där.
Sen när jag monterade ner icotera-boxen såg jag att det finns ju mer kabel även i den boxen, den är upprullad inne i boxen och kan säkert dras ut med 20 extra centimer om jag skulle vilja böja den ännu mindre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätt en kabellist här och lägg kabeln i så räcker det. Nu när du vet hur man gör så kan du ju till och med flytta omvandlaren ännu närmare boxen så kan du linda upp ännu med kabel i omvandlaren!
Gissar att du menar fibern mellan fiber skarvbox och mediakonverterare som bör fästas upp så ingen råkar fastna i den. Ser ingen router på bilden och mellan mediakonverterare och router är det ju en CAT5/6 kabel.J JohanL73 skrev:
@Ossian K Olsson 's förslag är utmärkt.A Andy1000 skrev:Hur tänker du att jag kan säkra den? Detta är under en trappa så det är en plats man aldrig är på, men ibland skjuter vi in lådor där.
Hade korrigerat om jag kunde.snuttjulle skrev:
Klicka här för att svara