110 058 läst ·
220 svar
110k läst
220 svar
Hur kan jag se på TV utan antenn?
Bor i Huddinge någon dryg mil fågelvägen från centrala Sthlm.
Har en inomhusantenn från NetonNet med förstärkare och det fungerar oftast men så fort det blåser, regnar osv så tappar jag fyran och ibland smärre störningar på ettan och tvåan.
Jag kommer att montera en ny antenn på taket när saker är färdiga där med takarbetet.
Har en inomhusantenn från NetonNet med förstärkare och det fungerar oftast men så fort det blåser, regnar osv så tappar jag fyran och ibland smärre störningar på ettan och tvåan.
Jag kommer att montera en ny antenn på taket när saker är färdiga där med takarbetet.
Ja, en fast antenn på taket är bästa lösningen, hade själv en sån där inomhusantenn - men det var stundtals för svag mottagning.. men denna, helt perfekt! Dock lite beroende på tv apparat också; andersson tv:n i gästrummet = SKRÄP. Blev aldrig bra bild oavsett antenn, så den kör jag enbart chromecast på - och sen philips tv:n = perfekt bild (utan att ens ha rört antennen).. så kontentan är att det beror en hel del på kvaliteten på tv:n också..Huddingebo skrev:
Bor i Huddinge någon dryg mil fågelvägen från centrala Sthlm.
Varför antenne överhuvudtaget?? Kör stadsnät med tex. Ip tv appletv crome? Så kör jag super bra
Kör parabol istället eller en enkel bords väggantenn med förstärkare.M MiWass skrev:
Men aldrig fel med en ordentlig på tak /fasad om man nu ska använda lösningen.
Har Andersson tv bästa jag har haft inte skitM MiWass skrev:Ja, en fast antenn på taket är bästa lösningen, hade själv en sån där inomhusantenn - men det var stundtals för svag mottagning.. men denna, helt perfekt! Dock lite beroende på tv apparat också; andersson tv:n i gästrummet = SKRÄP. Blev aldrig bra bild oavsett antenn, så den kör jag enbart chromecast på - och sen philips tv:n = perfekt bild (utan att ens ha rört antennen).. så kontentan är att det beror en hel del på kvaliteten på tv:n också..
En gitterantenn kan vara ett bra alternativ till en stor lång antenn på taket.
Den är ”platt”, kan även monteras på vägg och är inte lika svår att ställa in då den inte är lika riktningskänslig.
Den är ”platt”, kan även monteras på vägg och är inte lika svår att ställa in då den inte är lika riktningskänslig.
Jag röstar på parabol då mitt stadsnäts förslag inte röstades igenom ... beprövad och funksr finfint
Vad är stadsnät? Menar du fiber? Eller nåt annat?lilllasrne skrev:
Jag funderade på det först men fick höra att man då måste betala för nåt abonemang eller så.
Vi har fiber och internet via den men så fort man ville få ut TV från den så kostar det per månad.
Stadsnät är fiber ja.
Kör man boxer som tidigare nämnts eller comhem (som äger boxer) med deras hub så går det via internet.
Kör själv den lösningen över wifi och det funkar mer eller mindre felfritt

Visst blir det ett litet påslag, men för oss med flex 8 (8 valbara kanaler utöver gratiskanalerna) så kostar det 179kr/mån
Kör man boxer som tidigare nämnts eller comhem (som äger boxer) med deras hub så går det via internet.
Kör själv den lösningen över wifi och det funkar mer eller mindre felfritt
Visst blir det ett litet påslag, men för oss med flex 8 (8 valbara kanaler utöver gratiskanalerna) så kostar det 179kr/mån
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 325 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 325 inlägg
Ja, men då har man som du säger fått in nya kanaler, inte fått bättre bild generellt.
Så tolkade jag inlägget. Kan förvisso ha tolkat fel.
Så tolkade jag inlägget. Kan förvisso ha tolkat fel.
Drar man detta ett varv till så kollar iaf min familj sedan 1 år tillbaka (då visat bara krånglade helatiden) endast i appletv å i den har man dplay viafree/via play SVT play cmore Netflix har även haft HBO ...
Min rekommendation är en fet internet uppkoppling å säg upp allt strunt ~ 1990 tv
Pris utan cmore 99kr
Min rekommendation är en fet internet uppkoppling å säg upp allt strunt ~ 1990 tv
Pris utan cmore 99kr