Bor i Huddinge någon dryg mil fågelvägen från centrala Sthlm.
Har en inomhusantenn från NetonNet med förstärkare och det fungerar oftast men så fort det blåser, regnar osv så tappar jag fyran och ibland smärre störningar på ettan och tvåan.

Jag kommer att montera en ny antenn på taket när saker är färdiga där med takarbetet.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Bor i Huddinge någon dryg mil fågelvägen från centrala Sthlm.
Har en inomhusantenn från NetonNet med förstärkare och det fungerar oftast men så fort det blåser, regnar osv så tappar jag fyran och ibland smärre störningar på ettan och tvåan.

Jag kommer att montera en ny antenn på taket när saker är färdiga där med takarbetet.
Ja, en fast antenn på taket är bästa lösningen, hade själv en sån där inomhusantenn - men det var stundtals för svag mottagning.. men denna, helt perfekt! Dock lite beroende på tv apparat också; andersson tv:n i gästrummet = SKRÄP. Blev aldrig bra bild oavsett antenn, så den kör jag enbart chromecast på - och sen philips tv:n = perfekt bild (utan att ens ha rört antennen).. så kontentan är att det beror en hel del på kvaliteten på tv:n också..

Varför antenne överhuvudtaget?? Kör stadsnät med tex. Ip tv appletv crome? Så kör jag super bra

Papphammar666 lilllasrne skrev:
Varför antenne överhuvudtaget?? Kör stadsnät med tex. Ip tv appletv crome? Så kör jag super bra
Men har man inte stadsnät, samt stundtals dåligt 4G mobilt bredband - då finns inga andra val än antenn.
Än har inte hela sverige bredbandsnät!

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
M MiWass skrev:
Men har man inte stadsnät, samt stundtals dåligt 4G mobilt bredband - då finns inga andra val än antenn.
Än har inte hela sverige bredbandsnät!
Kör parabol istället eller en enkel bords väggantenn med förstärkare.
Men aldrig fel med en ordentlig på tak /fasad om man nu ska använda lösningen.

• Gilla
  • Älska
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
M MiWass skrev:
Ja, en fast antenn på taket är bästa lösningen, hade själv en sån där inomhusantenn - men det var stundtals för svag mottagning.. men denna, helt perfekt! Dock lite beroende på tv apparat också; andersson tv:n i gästrummet = SKRÄP. Blev aldrig bra bild oavsett antenn, så den kör jag enbart chromecast på - och sen philips tv:n = perfekt bild (utan att ens ha rört antennen).. så kontentan är att det beror en hel del på kvaliteten på tv:n också..
Har Andersson tv bästa jag har haft inte skit

En gitterantenn kan vara ett bra alternativ till en stor lång antenn på taket.
Den är ”platt”, kan även monteras på vägg och är inte lika svår att ställa in då den inte är lika riktningskänslig.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Jag röstar på parabol då mitt stadsnäts förslag inte röstades igenom ... beprövad och funksr finfint

Papphammar666 lilllasrne skrev:
Vad är stadsnät? Menar du fiber? Eller nåt annat?

Jag funderade på det först men fick höra att man då måste betala för nåt abonemang eller så.
Vi har fiber och internet via den men så fort man ville få ut TV från den så kostar det per månad.

Stadsnät är fiber ja.

Kör man boxer som tidigare nämnts eller comhem (som äger boxer) med deras hub så går det via internet.

Kör själv den lösningen över wifi och det funkar mer eller mindre felfritt (y):D

Visst blir det ett litet påslag, men för oss med flex 8 (8 valbara kanaler utöver gratiskanalerna) så kostar det 179kr/mån :)

M MiWass skrev:
T o m bättre bild än innan, o jag har inte ens monterat den utomhus: den står i ett skåp inomhus :)
Nä, bättre bild än innan kan du inte fått, såvida du inte har bytt tv eller hade pixelerad bild innan.

Skulle vara om man med ny antenn t.ex.lyckas få in SVTs HD-kanaler.

Ja, men då har man som du säger fått in nya kanaler, inte fått bättre bild generellt.
Så tolkade jag inlägget. Kan förvisso ha tolkat fel.

Drar man detta ett varv till så kollar iaf min familj sedan 1 år tillbaka (då visat bara krånglade helatiden) endast i appletv å i den har man dplay viafree/via play SVT play cmore Netflix har även haft HBO ...

Min rekommendation är en fet internet uppkoppling å säg upp allt strunt ~ 1990 tv
Pris utan cmore 99kr

• Gilla
ErikLtz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.