Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
När jag laddar batteriet visar aldrig laddaren att batteriet laddats klart. Har två batterier av samma fabrikat enligt bild. Båda batterierna ger samma resultat i laddaren. Batterierna är nya.
Betyder det att laddaren är trasig ?
Kan jag kontrollera om laddaren är OK ?
Hälsn Mats
Betyder det att laddaren är trasig ?
Kan jag kontrollera om laddaren är OK ?
Hälsn Mats
Manualen visar att det är 5 LED lampor som du ska kolla på, dom visar status:
https://www.manualslib.com/manual/1096192/Aeg-Bl-1218.html?page=13#manual
https://www.manualslib.com/manual/1096192/Aeg-Bl-1218.html?page=13#manual
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Såna här problem har jag haft tidigare med "kompatibla" batterier. D.v.s. att batterier och laddare inte "pratar" med varandra.
Jag tror att laddaren är ok och att problemet är dom "kompatibla" batterierna. Ett sätt att testa laddaren är att stoppa i ett original batteri.
Jag tror att laddaren är ok och att problemet är dom "kompatibla" batterierna. Ett sätt att testa laddaren är att stoppa i ett original batteri.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
När jag sätter i batteriet blinkar lampa nr3 med frågetecknet några sekunder, batteriet kontrolleras. Därefter börjar laddlampan nr2 att blinka, indikerande att laddning pågår. Men det är allt, den ska ju lysa konstant när det är färdigt laddat, men det händer aldrig.Mats-S skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Jag misstänker att det är som du skriver, kompatibilietsproblem. Har tyvärr inget originalbatteri att testa med.B Bästerortarn skrev:
Har du provat med ett AEG-batteri?M merberggren skrev:
Ett långskott, men testa med att göra ren polerna på batteri och laddare, spraya på elektronikspray på polerna, spraya samma på en trasa, gör rent seriöst.M merberggren skrev:
Den åtgärden får jag göra då och då på min laserskrivare när jag kör med piratpatroner, tar 1 minut, värt besväret när piraten är typ halva priset 😎
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Eskilstuna pressar regeringen om batterifabriken
Artikelkommentarer -
Vad kallas denna kub-mutter som finns på Biltema-batterier?
El -
Verktygsbatterier som spioner
Verktyg & Maskiner -
Rapport om brandsäkerhet och batterilager
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Batteri som inte vill ladda
Robotgräsklippare