Go'kväll!
I lördags förmiddag upptäckte min sambo att det luktade kattkiss inne i vårat förråd som finns under trappen, vi tog ut allt, gick igenom och luktade, letade efter läckor men hittade ingenting.
Sen har det varit lugnt, ingen doft, vi har låtit dörren vara stängd och luktat samma tid på kvällarna men det har varit lugnt.
Och nu onsdag kväll luktar det otroligt mycket kattkiss igen. Så vi går igenom allt, igen, men det är inget som luktar eller läcker.
Det finns inga djur i huset, två vuxna och ett barn.
Det är ett nybyggt hus och vi har ingen aning om vad det kan röra sig om.
Trevlig kväll!
I lördags förmiddag upptäckte min sambo att det luktade kattkiss inne i vårat förråd som finns under trappen, vi tog ut allt, gick igenom och luktade, letade efter läckor men hittade ingenting.
Sen har det varit lugnt, ingen doft, vi har låtit dörren vara stängd och luktat samma tid på kvällarna men det har varit lugnt.
Och nu onsdag kväll luktar det otroligt mycket kattkiss igen. Så vi går igenom allt, igen, men det är inget som luktar eller läcker.
Det finns inga djur i huset, två vuxna och ett barn.
Det är ett nybyggt hus och vi har ingen aning om vad det kan röra sig om.
Trevlig kväll!
Gjorde ni några framsteg här? Sitter i exakt samma läge, förråd under trapp med snarlika material, luktar surt sedan en månad. Misstänker att den fuktiga augusti/september i kombination med dålig ventilaion gjort att någon doft satt sig. har försköt lukta längs golvlisterna utifall någon doft från grund (hög ventilerad plintgrund, 100-200cm från bergsmark) finns men kan bara känna trädoft där. Ska prova att köra några omgångar ozonbehandling.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är det här ?? Jag vill byta golvet eftersom det lukta instängd.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Varför luktar det blöt aska i huset? Eldstad
Värme allmänt -
Varför är det vatten i luftningen och luktar avlopp på vinden?
Vatten & Avlopp -
Hjälp! När slutar det lukta av asfalt? (Fuktisolering av källare)
Grund & Markarbeten -
Varför luktar det sött från öppna spisen?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur