Byggahus.se

Hur juldekorerar du huset?

1. K
    Medlem Nivå 1
    Jag börjar få till det.... Flyttade hit i juni så det är första året i mitt nya hus...

2. Zolt
    Byggnadsvårdare · Nivå 6
  3. K
    Medlem Nivå 1
    Finns många bra slingor som är batteridrivna, Det använder jag på två små träd i trädgården.

4. S
    Medlem Nivå 3
    OK, får kolla runt lite. Har haft nån men den käkade batterierna på några dagar.

5. G-83
    Renoverare · Nivå 9
    På enklast möjliga vis. Tre skruvar och en marschall modell stor. Brinner ca tio timmar och blir i mitt tycke trevligare än elektrisk belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    A0A6AA42-EF82-4ADA-9BFC-ED26E0BF967E.jpeg

6. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Batterislinga och ett bilbatteri har jag sett många har, när det är långt till kontakten.

7. T
    Medlem Nivå 4
  8. Jiji
    Medlem · Nivå 7
    • Laddar…
  9. Jiji
    Medlem · Nivå 7
    Med den natthimlen behövs ju inget extra pynt. Mycket vackert!

• Laddar…
  10. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Här är det rätt så blygsamt.
    Julgardin i köket, ett par elektriska adventsljusstakar i fönster, en adventsstjärna och så en ledslinga lindad runt altanräcket, som är riktigt fin när den är inbäddad i nysnö som nu.

11. O
    Medlem Nivå 5
    • Laddar…
  12. C
    Medlem · Nivå 14
    • Laddar…
  13. F
    Medlem · Nivå 6
    Gårdsgranen klädd med finslingan
    Logga in för att se filmer.

• Laddar…
  14. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 18
    Vi bor numera i södra Portugal. Förra året köpte vi en solcellsdriven ljusslinga. Tänkte att här skulle de fungera perfekt med allt solsken (och solen går inte ner förrän framåt 17.30). Det gjorde det inte. Lös max två timmar och då fladdrade ljuset svagt sista stunden.

Köp istället en 25 m kabel. Det är en engångskostnad på 4-500 kr. Du kommer garanterat ha nytta av den även till annat. Ingår den kostnaden inte i årets budget skulle jag vänta med slingan tills nästa år. Ni har det säkert fint ute ändå.

15. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 18