Hej, tänkte lägga ett klickgolv (nån vinylvariant tror jag) i det lilla köket i stugan.
Golvet ser nu ut så här efter att jag rev ut ful plastmatta på plywoodskiva.
Problemet är att det är ganska ojämnt och lite kanter i skarvarna mellan plankorna på sina ställen.
Har försökt hyvla ned dom men det går inte pga spikar överallt. Hur ska jag då göra? Fylla igen med plastiskt trä? Kommer gå åt rätt mycket..
Golvet ser nu ut så här efter att jag rev ut ful plastmatta på plywoodskiva.
Problemet är att det är ganska ojämnt och lite kanter i skarvarna mellan plankorna på sina ställen.
Har försökt hyvla ned dom men det går inte pga spikar överallt. Hur ska jag då göra? Fylla igen med plastiskt trä? Kommer gå åt rätt mycket..
Vissa vinylgolv kan var mjuka och känsliga för underlaget. Då kan du lägga lumppapp och en 10mm rotgolvskiva som underlag sedan du hyvlat av det värsta. Kolla om det rymms under ev dörrar.
Jag vill helst inte bygga nån höjd på 1 cm utan ha det mer i höjd med övriga golvet.N Nissegandhi skrev:
Der går inte att spackla ojämnheterna eller fylla i liknande gegga?
Jag använder en av dom här:F fribygg skrev:
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/drivdorn/dornhuggmejselsats-7-st-2000030672
och en vanlig hammare. Spikarna går inte ner en mm.
Aha ok, kan det bli att det knakar eller känns ojämnt sen?H hannes96 skrev:
Jag skulle kunna lägga nytt riktigt golv, blir ju snyggare också, känns bara lite onödigt då någon har bemödat sig att spika dit det där "undergolvet" och tänker att det kanske är ett jäkla jobb att få loss det.
Säg till om jag har tänkt fel.
Klicka här för att svara