Jag har inte sett att den är livsmedelsgodkännd... Så hade inte kört med den på dricksvatten.

Roland112 skrev:
corre, de är bara den nedersta delen som läcker då jag har den röda pilen. Jag har dragit åt men åndå samma problem...lin eller lim där?
Inget av det, det är en klämring.
Däremot kan man smörja med lite smörja så att delarna glider in/passar in bättre.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Kemikalier/Rorgangspasta-2000034558/

Dela gärna och lägg ut bilder, så det är rätt delar som sitter där.
Det kan vara en halvkoppling som då tätat mot slät ansats, eller dels en konisk del som måste ha motsv rätt konisk del att täta mot.

R
hmm ok får testa imon. återkommer
tack!

R
mitt silikon höll inte tätt iaf. Får se om jag kan få tag i rörisen som installerade detta och be honom få de tätt. Vet dock inte vad man kan göra? Byta klämringen kanske då den inte verkar funka?

R
nu har jag haft lite framgång. Tog bort silikonet och lossade muttern, pressade samman t-kopplngen och muttern och då blev muttern tät! :thumbup: Däremot så började istället mittendelen läcka men enbart minimalt. Antar att jag måste få tag i lim eller lin. Hur ungerar lim och lin? Ska limmet läggas på alla gängor och sen skruvar man direkt och låter torka? Hur fungerar lin, lindar man alla gängor med lite lite lin?

• Gilla
corre
  • Laddar…
R
tack!

R
Corre, inskaffade idag lin och rörgänggojja och de blev tätt direkt, stort tack.

• Gilla
corre
  • Laddar…
Krilleman
Men är inte T-röret som började läcka också en klämringkoppling?

R
Jo.

Krilleman
Då ska det absolut inte vara lin+locher!

R
jag har bara klämring i muttern som håller fast rör mot t-koppling. Däremot den delen som sitter ovanpå har lin o rörpasta.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.