Jag har en vattenutkastare som läcker så jag behöver serva den.
Jag har dock ingen aning om vad det är för märke.

Den ser ut som Malmbergs (när jag sökt på Google och jämfört med bilder). Hittar ingen märkning på den.
https://malmbergs.com/Products/9901128

Hur vet jag om det är en sådan eller något annat?
Finns det "generiska" reparationssatser så man inte behöver identifiera? Alternativt kan man gå till en VVS firma med insatsen och be dem hitta lämpliga packningar (antar att det är det som är felet när det läcker vid öppnad kran).

Kan du ta en bild och lägga upp på den? Troligen är det käglan som behöver bytas.

T tobben87 skrev:
Kan du ta en bild och lägga upp på den? Troligen är det käglan som behöver bytas.
En bild på vad?
Menar du innerdelen eller bara en bild på kranen?

N Nizztos skrev:
En bild på vad?
Menar du innerdelen eller bara en bild på kranen?
Valde själv att anta innerdelen och vid demontering var det rätt uppenbart att det är en o-ring som gått av (syns på bilden att den vänstra är av).
Var hittar jag en ny sådan?

Antar att det bara är att mäta upp den och köpa var som helst eller är det någon speciellt med den? Demonterad maskindel med avbruten o-ring synlig till vänster, samt andra komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det går nog bra med en "vanlig"oring. Smörj med något lämpligt "armaturfett" för vattenkranar/blandare.

En ny fråga kring detta.

Hur återmonterar man detta?
Spontant känns det som man skall ha öppnat kranen fullt. Sedan måste man skruva på krandelen precis lagom på spindeln innan man skruvar fast det hela. Men hur tusan skall man veta hur mycket spindeln skall skruvas in i krandelen? Måste ju matcha precis hur många varv det går till stängning av kranen på något sätt.

Eller finns det något trick som jag missar helt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.