1 267 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hur höjer jag värmen i en viss slinga på golvvärmen? Nybyggd lägenhet
Hej. Jag har golvvärme i hela lägenheten från uponor och jag kan ingenting om golvvärme så vet ej vad jag ska pilla på. Har rumsgivare i varje rum och alla rum har 21-22 grader i luften.
Det är inte mitt problem utan i badrummet hade jag velat höja värmen för jag misstänker att alla andra rum värmer givaren i badrummet så inte den slingan är så varm. Vill öka lite för torkningen i golvet och lite goare att gå på.
Alla nedre slangar med rött vred på är varma och har ett vred 0-5 och alla står på 0.
De övre rören med blåa plasthattar är fingervarma typ. Är det något jag kan göra, typ ha badrumsslingan på max och koppla bort givaren?
Det är inte mitt problem utan i badrummet hade jag velat höja värmen för jag misstänker att alla andra rum värmer givaren i badrummet så inte den slingan är så varm. Vill öka lite för torkningen i golvet och lite goare att gå på.
Alla nedre slangar med rött vred på är varma och har ett vred 0-5 och alla står på 0.
De övre rören med blåa plasthattar är fingervarma typ. Är det något jag kan göra, typ ha badrumsslingan på max och koppla bort givaren?
Bor i lägenhet och får värmen centralt, då ka det bli lite knepigt med att få upp värmen. häng av termodonet för badet. Skruva upp den röda till max, inte säker om 0 eller 5 är max, då ökar flödet genom slingan och det ska bli lite varmare.
Klicka här för att svara