Hej. Jag har golvvärme i hela lägenheten från uponor och jag kan ingenting om golvvärme så vet ej vad jag ska pilla på. Har rumsgivare i varje rum och alla rum har 21-22 grader i luften.
Det är inte mitt problem utan i badrummet hade jag velat höja värmen för jag misstänker att alla andra rum värmer givaren i badrummet så inte den slingan är så varm. Vill öka lite för torkningen i golvet och lite goare att gå på.

Alla nedre slangar med rött vred på är varma och har ett vred 0-5 och alla står på 0.
De övre rören med blåa plasthattar är fingervarma typ. Är det något jag kan göra, typ ha badrumsslingan på max och koppla bort givaren?

• Golvvärmesystem med styrenhet, aktuatorventiler, rör och etiketterad manöverenhet. Installationstillbehör och instruktioner synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad händer om du ställer badrumstermostaten på max.

V Vante skrev:
Vad händer om du ställer badrumstermostaten på max.
Menar du det röda vredet i skåpet eller rumsgivaren? Alla rumsgivare står på max.
Ursäkta men kan inte vad allt heter

Bor i lägenhet och får värmen centralt, då ka det bli lite knepigt med att få upp värmen. häng av termodonet för badet. Skruva upp den röda till max, inte säker om 0 eller 5 är max, då ökar flödet genom slingan och det ska bli lite varmare.

• Gilla
polloq
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.