Status
Inte öppen för fler kommentarer.
GG, hinner inte bemöta ditt försvarsinlägg då jag just packat väskan för att dra till Kastrup.

Men jag tror inte det gör något då jag är övertygad av att dom flesta med inte allt för snäva värderingar ser åt vilket håll du försöker dra tråden.

ps har det inte blivit för många Tjeckiska pilsner så kanske jag kan besvara i veckan

Redigerat:
Nä, tacka vet jag RIKTIGA hantverkare som tar ordentligt betalt (gärna extra för bilen de transporterade sig hit med också). Minimidebitering på två timmar är helt i sin ordning och kunderna är dumskallar som måste förstå att såhär funkar det. d^_^b

Min högst personliga reflektion i ämnet är att utländska arbetare är här för att stanna.
Ska då svenska hantverkare behöva byta jobb? NÄ!
Iallafall hittills så har svenska hantverkare en fördel, de kan leverera en produkt på lättare och mycket mer begripligt sätt. De kan kommunicera med kunden både begripligt och långsiktigt. Utlänningarna är, som det skrivits tidigare, här i omgångar.

Konkurrensen har hårdnat, helt klart. Men det kanske behövs i denna branch?

Personligen så har jag både bra elektriker och rörmokare som jag anlitar varje gång det behövs. De är garanterat dyrare än om jag hyr in en hantverkare som är här tillfälligt, men det gör mig inget att det blir dyrare. Vi har en bra kommunikation, det är värt massor för mig iallafall.

Hur fick jag tag på dem då? Ena via rekommendation av vänner och den andra hittade jag på eniro när ett litet jobb skulle fixas. Nu rekommenderar jag båda till mina vänner :)

Edit: Det är säkert lite lättare för mig som bor i småstad. Oseriösa hantverkare försvinner av sig själv rätt fort eftersom "ryktet" sprids fort.

Redigerat:
Där ser vi på det väldigt olika!

Jag anser att kan man inte konkurrera på lika villkor så får man anpassa sig.
I mitt inlägg ovan så är valet enkelt så länge jag har hantverkare som kommuniserar bra med bra kontinuitet(stavning?).

Jag handlar inte heller till exempel en biltema-skruvdragare, utan jag köper betydligt bättre maskiner. Även fastän de ser nästan likadana ut.

Jag har raderat inlägg från hantverkare i den här tråden.

Stänger den här tråden, då hantverkare som verkar ha svårt att läsa instruktioner har förstört den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.