Detta blogg är ett ämne som kanske inte tillhör hit. Men hur många arbetstagare blir lurade på löner på grund av oseriösa abetsgivare och även om risken för att bli lura på löner verkar bara stiga, så kräver regeringen att man ska ta emot det jobb som erbjuds.
Mina egna erfarenheter angående oseriösa arbetgivare har nått sitt höjdpunkt.
Jag jobbar med VVS och nu inom 2 års period har jag blivit av med löner motsvarande nästan 1 års lön och jag är inte den ända, även villa köpare har blivit lurade på flera miljoner. Ortenrna att nämna, Katrineholm (5), Nyköping (3-5), Åkersberga (2) coh Mora (?), dessa gäller hus levererade från Estland, Litauen och Latvien. Husen hade tidigar namnet Leijonhus vet inte vad den heter idag, men samma aktör fortsätter med detta. Och det andra var att arbetgivaren erbjöd jobb som skulle utföras i finland, men det gick inte så som det skulle, 3 veckor jobb 12 timmar per dag´coh lön för det var 8000,00 och jag fick själv betala resorna dit och tillbaka. Tredje förra året, även huvudentrprenören PEAB sa att jag akan lite på den arbetsgivaren jag jobbar åt och nu är vi på väg till tingsrätten att lösa problemet med obetalda löner och obetalda pensions pengar och ogilltig uppsägning, denna arbetsgivare ville att jag skulle jobba svart åt en av hans kompisar, men det gick jag inte med på så blev jag permiterad och senare uppsagd. Summa det gäller är bara 130000,00 och det är mer än jag hade bostadslån den sista oktober 2007.
Vad ska man göra för att hitta dessa företagare.
Vad jag kommer på så ska man varje månad begära för kontrol uppgifter, att alla avgifter är betalda.
Välkomna med fler ider. Om det är något välkommen med synpunkter till mitt blogg