Hej
Har för en tid sedan tyckt att det börjat lukta mögel inomhus, men kan inte härleda det till något speciellt ställe.
Vill till en början konstatera att det är mögel innan jag slår på den stora trumman.
Hur går man till väga? Finns det mögeltester eller är det mögelhund som gäller?

//A

S
tar du dit mögelhund kommer du garanterat få många markeringar

Jo det var det jag misstänkte. Men efter det jag läst härinne verkar det som att mögelhund inte är ett alternativ.
Nån som har erfarenhet av de mögeltester som har kommit på marknaden nu? Är det tillförlitligt? Eller är det en ny variant på mögelhund, att det ger utslag oavsett?

S
så är det. du måste ha verkligt klininsk miljö om du inte skall ha någon sorts mögel.

vad för ventilation har du?
har du gjort någon renovering nyligen?

P Pearton skrev:
Hej
Har för en tid sedan tyckt att det börjat lukta mögel inomhus, men kan inte härleda det till något speciellt ställe.
Vill till en början konstatera att det är mögel innan jag slår på den stora trumman.
Hur går man till väga? Finns det mögeltester eller är det mögelhund som gäller?

//A
Jag undrar samma sak, Tycker det luktar mögel, men vet inte om testerna som finns att köpa går att lita på. Det finns båda billigare för strax under 400 kr, men också dyrare för 2 800 kr. Finns det någon som har provat dessa mögeltester som finns att beställa hem?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.