3 563 läst ·
37 svar
4k läst
37 svar
Hur har ni det med myggor?
Gräsklipparen hade kört fast så jag hoppade i skorna och gick ut för att rädda den.
Det tar inte många sekunder innan man får möjlighet att knappa in pinkoden och på den tiden var det ett frenetiskt surrande runt mig.
🦟💣🦟💣🦟
Det tar inte många sekunder innan man får möjlighet att knappa in pinkoden och på den tiden var det ett frenetiskt surrande runt mig.
🦟💣🦟💣🦟
Katastrof här. Har aldrig tänkt att man skulle sluta sina dar uppäten av mygg, men just nu känns det som ett icke otroligt alternativ. Ägnade större delen av gårdagen till att bygga ett tält så att det skall gå att jobba utomhus.
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
Låg och vilade en stund på sängen, har 24 grader inomhus och megafuktigt, svetten dryper. Jag tittar upp på väggen och ser en mygga i getingstorlek som omedelbart dräpd med en handduk.
Stor blodfläck som torkas bort med fuktat toalettpapper. Tittar ner på benen och ser ett fett, svullet myggbett. Får hoppas att detta inte är en rysk attackmygga som sprider supermalaria för just nu känns det som hämtat ur en skräckfilm..
Stor blodfläck som torkas bort med fuktat toalettpapper. Tittar ner på benen och ser ett fett, svullet myggbett. Får hoppas att detta inte är en rysk attackmygga som sprider supermalaria för just nu känns det som hämtat ur en skräckfilm..
Ekerö, Stockholm, vansinnigt mycket mygg... Visst, det brukar vara en del, men nu är det fruktansvärt och har varit lugnt väder länge.
Går man ut i skymningen med ljusa kläder har man direkt 40-50 mygg på sig... 😬
Går man ut i skymningen med ljusa kläder har man direkt 40-50 mygg på sig... 😬
Huddinge, några hundra meter från sjön Magelungen. Mängder av stora träd samt oklippt slänt med meterhögt gräs och sly, har kanske sett 10 myggor i år. När vi flyttade hit för 22 år sen var det några riktigt jävliga somrar med stora mängder mygg men sen sisådär 2015 väldigt få.
Vandrade i Nackareservatet igår med Friluftsfrämjandet, flera deltagare smorde in sig med citronelladoftande myggmedel så jag höll på att storkna av lukten. Själv hade jag inte smort på mig nåt alls och jag såg väl tre mygg när vi hade fikarast.
Vandrade i Nackareservatet igår med Friluftsfrämjandet, flera deltagare smorde in sig med citronelladoftande myggmedel så jag höll på att storkna av lukten. Själv hade jag inte smort på mig nåt alls och jag såg väl tre mygg när vi hade fikarast.
Redigerat:
Kanske ligger storstaden för nära, all mark är dränerad och inga mygg kvar?Maria T skrev:
Huddinge, några hundra meter från sjön Magelungen. Mängder av stora träd samt oklippt slänt med meterhögt gräs och sly, har kanske sett 10 myggor i år. När vi flyttade hit för 22 år sen var det några riktigt jävliga somrar men sen sisådär 2015 väldigt få.
Jag har inga teorier men stan låg ju på samma plats för 22 år sen. Sen ligger ju Nacka där @Jonatan79 bor på ungefär samma avstånd, och där finns det tydligen mygg.Claes Sörmland skrev:
Gick förresten en långpromenad i Ågesta tidigare idag och inte myggigt där heller.
Ska säga att myggen var hanterliga idag i solen. De höll sig i buskarna. Igår kväll var de inte nådiga.Maria T skrev:
Jag lyssnade på ett program där sa att äggen kan ligga vilande i tio år och vänta på översvämningar.Jonatan79 skrev: