Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Prata med grannen och fråga rakt ut hur dom vill att er relation ska vara fortsättningsvis....
Att försöka ändra andra är inte det lättaste man kan ta sig för......

• Gilla
Ludwig
  • Laddar…
thomasx Dessa Thujor är ca 2-2.20 och 2 år och en månad gamla. Planterades 80 cm höga.

20thujor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kl 8 ringde våra hantverkare om ett bråk! Grannen kom in och begärde de skulle flytta på paviljongen de satte upp för att kunna såga. Det småregnar. Grannen ville nämligen sitta vid matbordet och äta frukost med frun. Hantverkaren förklarade att det handlar om ca 3-4 dagars arbete. Men nix. Paviljongen skulle flyttas. Annars skulle det bli polisanmälan! hahaha

Jag ringde grannen och ville släta ut det hela. Men nix! Gubben ( i förhållande till mig är han en gubbe, kollade med ratsit. Han är 85) ville inte ha något stående på tomten. :)
Jag frågade då hur skulle det bli med våran uthus? Som vi tänkte bygga för våra gäster? ( Då tomten är på 750kvm är det inte mycket plats att välja!)

Nix. "Ni får inte bygga något som skymmer våran utsikt! Anna (tidigare ägare till huset, en tjej på 27 år) lydde oss!"

Haha. Det verkar vara 1 april skämtet. Jag lägger ner tråden. Detta här är idiotin.

Och angående att bjuda hem grannen. Det kan de glömma! Det blir polisanmälan varje gång de tränger sig in! De får lära sig ringa på dörrklockan!

Nu är jag riktigt förbannad!

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Atom skrev:
ville inte ha något stående på tomten.
Paviljongen stod alltså på er tomt?

Inte lägga ner tråden! Nu börjar det ju bli roligt! :thumbup: Med tanke på den nya informationen vill jag dra tillbaka det mesta av mitt tidigare inlägg. :D

Paviljongen, jag antar att den står på er tomt? Förmodar också att den står närmre grannens tomt än 4,5 meter? Torde ju iofs inte spela så stor roll om det handlar om några dagar. Är det typ ett sånt där partytält på 3x3 meter eller vad är det för något? Låt grannen polisanmäla, när polisen kommer (om de över huvud taget bryr sig - troligen inte) så förklara för dem och om de ändå tycker du ska flytta paviljongen genast (troligen inte) så gör det då, ingen skada skedd.
Gillar formuleringen också: "Anna lydde oss!" Sa han verkligen så? :D Angående eventuell gäststuga så kan ni förmodligen glömma att ställa den närmre deras tomtgräns än 4,5 meter :p men i övrigt tror jag inte de kan säga så mycket. Eller ja, säga mycket kan de ju men göra så mycket åt det är en annan sak. ;)

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Rätta mig om jag har fel men är det ni som är nya på gatan,det får man inte intrycket av när man läser första inlägget. Det förändrar inget i sak men då förstår jag/vi bättre vad som pågår. Grannen är gammal och vill ha det som det alltid har varit och hur det varit, är det han som bestämt.

Är grannen så pass gammal så kanske ni inte behöver ha problem med denne så väldigt länge till.

• Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
cecar33 skrev:
Rätta mig om jag har fel men är det ni som är nya på gatan,det får man inte intrycket av när man läser första inlägget. Det förändrar inget i sak men då förstår jag/vi bättre vad som pågår. Grannen är gammal och vill ha det som det alltid har varit och hur det varit, är det han som bestämt.
EXAKT!

Hantverkarnas tält står mitt på varan tomt. Minst 7m från tomtgräns.
Pratade nyligen med flickan som ägde huset före. Tydligen hade hon problem med grannen med. Och alla växter som hon planterade mot hans gräns brukade "vissna". Jag får nog räkna med samma sak. Funderar på att installera en utomhuskamera som riktas mot thujorna. Utan att spela in något på hans tomt eller utanför vårat. Med tanke på vad jag vet, bör jag kolla med Länsstyrelsen om det är ok att göra.

Det blir nog flytt. Nu förstår jag tjejen att hon sålde så billigt. :(

Fy.

Ett tips till alla Er övriga! Kolla med alla framtida grannar runt omkring innan ni köper!!!

Atom skrev:
Har inte hunnit hunnit flytta in i huset än och redan vädrar problem...
Även våra springande och skrikande barnbarn irriterade paret.
"Vi hoppas ni lär ungarna lite vett. Vill ha lugnet här".
Hur bör vi göra? Hur hantera detta?
De vänliga grannarna klagade alltså på era barnbarn redan innan ni hade flyttat in?
Efter ett kort besök?
Det måste vara fruktansvärda barn. Kan ni inte lämna tillbaka dem och hävda dolda fel?

Ett litet tips på hur man inte irriterar sina grannar:
Köp inte en studsmatta/trampolin, och absolut inte den största storleken.
Ställ inte studsmattan nära tomtgränsen.
Bjud inte in alla grannbarn på saft och bullar, och låt dem inte hoppa och studsa av hjärtans lust.

Så får ni nog inte problem med grannarna :cool:

• Gilla
Vixcent och 6 till
  • Laddar…
Be granne ringa Polisen, Psykologen och Prästen om han har några invändningar....för övrigt är det inget att bry sig om...

Tipset här är nog att inte bry sig, ta tillvara på de trevliga grannarna istället. Ignorera dem så mycket ni kan och håll huvudet kallt när de bråkar.

Det är helt sjukt vilka människor det finns alltså. Att du ens funderar på att flytta, gör inte det! Jag skulle totalt ignorera såna här idiotiska påhopp. Sluta svara honom helt enkelt.

• Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
Måtte man inte bli en "tjurgubbe" som TS granne när man blir gammal!
Usch!

Atom skrev:
Hade 3 villor förut och inga problem med någon granne!
Atom skrev:
Det finns inget värre än jobbiga grannar
Det du skriver låter lite motsägelsefullt.

Är det verkligen din granne du skriver om?
Har fått intryck av dina andra trådar att du håller på att greja med ett annat hus.

Utifrån den ritning du la in i en annan tråd. http://www.byggahus.se/forum/belysning/207150-vilken-belysning.html#post1667098 får jag inte till det att din granne kan titta in i ert sovrum eller hur en häck mellan husen skulle kunna hindra deras utsikt mot skogen.

Hur länge bodde den förra ägaren i huset?

Redigerat:
S
Skydda dina tujor med ett högt plank precis i gränsen som du bygger av rivningsmaterial. Måla det rosa med bruna elefanter som schabloner på hans sida.
Ring på hans dörr 04:30 varje morgon och fråga om han tagit din tidning för du saknar din, även om du inte prenumererar.

• Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Ok.

Förra ägaren bodde där i ca 3 år .
Här får du lite mer skiss :)
Naturligtvis är placeringen av husen inte exakt. Då jag INTE vill någon ska känna igen det. :)
Samma sak gäller namnet på tjejen som ägde huset.

Det gröna är thujor och växter. Mina är ljusgröna och grannens mörkgröna.

Det röda den fina utsikten. mörker.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.